KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

flachbettofen

Dutch translation: vlakbedoven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:flachbettofen
Dutch translation:vlakbedoven
Entered by: xxxblomguib

10:14 Dec 24, 2003
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: flachbettofen
context is een crematieoven (gezellig onderwerp!)...dit is een type oven...iemand een idee hoe dit in het NL wordt genoemd?
Alvast bedankt..
xxxblomguib
flachbett srakke ondergrond
Explanation:
Flachbettofen staat voor een oven met een strakke horizontale ondervloer.
Je zou ervoor kunnen kiezen het woord letterlijk te vertalen namelijk
vlakbedoven.
Horizontale oven, zoals in de eerdere suggestie,zou ook kunnen maar dan hoeft dat niet persee te betekenen dat ondervloer vlak en strak is.
Er zijn ook ovens die een uitdieping hebben.

Verder is het het overdenken waard of het een oven betreft waarvan de oppervlakte groter is als de hoogte, waardoor je een soort sluis krijgt.

gegroet
CP
Selected response from:

papez
Netherlands
Grading comment
Vlakbedoven is wat men verkoos...Hartelijk dank!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3flachbett srakke ondergrondpapez
2horizontale oven
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
horizontale oven


Explanation:
Probeerseltje...
Ik zou het woord bed in deze cotext proberen te vermijden

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 531

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flachbett srakke ondergrond


Explanation:
Flachbettofen staat voor een oven met een strakke horizontale ondervloer.
Je zou ervoor kunnen kiezen het woord letterlijk te vertalen namelijk
vlakbedoven.
Horizontale oven, zoals in de eerdere suggestie,zou ook kunnen maar dan hoeft dat niet persee te betekenen dat ondervloer vlak en strak is.
Er zijn ook ovens die een uitdieping hebben.

Verder is het het overdenken waard of het een oven betreft waarvan de oppervlakte groter is als de hoogte, waardoor je een soort sluis krijgt.

gegroet
CP


papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 133
Grading comment
Vlakbedoven is wat men verkoos...Hartelijk dank!