KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Flurförderfahrzeugen

Dutch translation: transportwagens

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Flurförderfahrzeugen
Dutch translation:transportwagens
Entered by: xxxblomguib

16:13 Jan 30, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Flurförderfahrzeugen
Niet enkel vorkheftrucks, doch ook paletkarretjes (al of niet zonder motor) en dergelijke...Weet er iemand of daar in het NL een term voor bestaat?

Alvast bedankt!
xxxblomguib
transportwagens
Explanation:
Ernst's Wörterbuch der industriellen Technik (D/E) geeft 'industrial trucks' als vertaling voor Flürförderzeuge. Eurodicautom maakt van industrial truck 'transportwagen'. Dit is allesomvattend, ook wagens zonder motor.
Selected response from:

Bart Servaes
Grading comment
ben uiteindeljk voor "transportwagen(tje)s" gegaan...Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1heftruck
Jos Essers
4 +1al of niet gemotoriseerd
papez
3 +2interne transportmiddelen
rodi
3 +2vloertransportmiddelen
Henk Peelen
4stapelaar of toch voorheftruck
Adela Van Gils
3transportwagens
Bart Servaes


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
vloertransportmiddelen


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-30 16:39:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Kluwer:
Flurfördermittel = vloertransportmiddel
Fahrzeug = transportmiddel, verkeersmiddel, voertuig

Vloertransport-transportmiddel lijkt me een beetje te veel van het goede, doe maar liever gewoon vloertransportmiddel, dat is mooi genoeg, zelfs las het voor een wervingsbrochure zou zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-30 16:45:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik had je note nog niet gezien; gevoelsmatig vind ik dat je wel gelijk hebt. Toch wordt dit woord wel gebruikt (hoewel slechts een internetreferentie: http://www.promot.at/folges/nederlands/producten/omstapelc.h... de CellMaster voor vloertransportmiddelen ). Ik gebruik het momenteel ook voor een vertaling van een Duitse heftruck-handleiding, en de importeur is erg tevreden.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart Servaes: komt voor mij niet gekunsteld over, wat ik van vloertransportvoertuig wel vind
50 mins
  -> beslist een beetje stijf, maar wat moet je anders om die rammelende hefwagentjes en 10-tons heftrucks onder één noemer te brengen?

agree  papez: vloertransportmiddel of vloertransporter
4 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
heftruck


Explanation:
http://www.hs-heftruck.nl/wsindexduits/indexduits.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-30 18:35:41 (GMT)
--------------------------------------------------

vroeger was \'\'flur\'\' verdieping - hoger gelegen verdieping
en vloer - Boden

Het kan zijn dat dit inmiddels veranderd is!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-30 18:35:44 (GMT)
--------------------------------------------------

vroeger was \'\'flur\'\' verdieping - hoger gelegen verdieping
en vloer - Boden

Het kan zijn dat dit inmiddels veranderd is!


    Reference: http://www.hs-heftruck.nl/wsindexduits/indexduits.htm
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Dat is er één van...
1 hr

agree  Adela Van Gils: denk ik ook bij nader inzien en dan in het meervoud
1 hr

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
interne transportmiddelen


Explanation:
... De Medewerker expeditie is in staat, meestal met hulpmiddelen (zoals
interne transportmiddelen) bestelde goederen te transporteren.


    Reference: http://www.digischool.nl/transport/community/webpag.htm
rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 33

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord
30 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: Dit is de term.
1 hr

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Flurförderfahrzeugen
transportwagens


Explanation:
Ernst's Wörterbuch der industriellen Technik (D/E) geeft 'industrial trucks' als vertaling voor Flürförderzeuge. Eurodicautom maakt van industrial truck 'transportwagen'. Dit is allesomvattend, ook wagens zonder motor.

Bart Servaes
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 85
Grading comment
ben uiteindeljk voor "transportwagen(tje)s" gegaan...Dank!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stapelaar of toch voorheftruck


Explanation:
stapelaar: een handmatig of elektrisch aangedreven hulpwerktuig, waarmee men pallets in of uit een stelling kan tillen.
Voorheftruck: een mensbestuurd, door een moto aangedreven hulpwerktuig, dat de te verplaatsen last voor zich draagt op 2 of meer poten van een vork.
Reachtruck: een vorkheftruck die zijwaarts kan laden en lossen uit een stelling.
Stellingbedieningstruck: een railgebonden hulpwerktuig, speciaal bestemd voor hoogbouwmagazijnen , waarmee tot 30 meter hoog pallets gelost en geladen kunnen worden uit stellingen.



--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2004-01-30 16:27:39 GMT)
--------------------------------------------------

Palletheftruck zou ik ervan maken: http://www.stvar.nl/site/aanmelden/ongekentekend.asp

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-01-30 16:28:42 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.offex.nl/distributie.htm idem paletheftruck

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 14 mins (2004-01-30 18:28:49 GMT)
--------------------------------------------------

Even voortborduren of heftrucks, wat volgens mij een verzamelnaam is vond ik deze site (en meertalig):
http://www.hanterheftrucks.nl/
Als je erop doorklikt, krijg je foto\'s van allerlei heftrucks. Nou ben ik er niet in gespecialiseerd en lijken ze allemaal op elkaar, maar wie weet is het de oplossing wel. Succes


    home.bl.hva.nl/Studiemateriaal/BLOG/Jaar1/ILO1.1/ Werken%20met%20Logistiek%20H%20%2011.doc -
Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 161

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
al of niet gemotoriseerd


Explanation:
al of niet zonder motor kan eigenlijk niet
wel al of niet gemotoriseerd
met of zonder motor kan wél weer

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 133

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: viel mij ook op, ik denk dat "al of niet met motor" of "al of niet met krachtbron" ook kan
21 hrs