KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Gemüsetränke

Dutch translation: Groentenwasmiddel


04:10 Sep 7, 2001
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Gemüsetränke
Desinfectiemiddel dat gebruikt kan worden als ??Gemüsetränke??
Philip Coucke
Dutch translation:Groentenwasmiddel
Explanation:
Is geen vruchtensap...

Ik denk dat bedoeld wordt: traenke = drenken. Middel dus om groenten mee te wassen.
Selected response from:

Boudewijn van Milligen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Groentewasbak/drenkbak/drenkplaats
Thijs van Dorssen
2groentenaftreksel
Bram Poldervaart
na +1GroentenwasmiddelBoudewijn van Milligen


  

Answers


4 mins peer agreement (net): +1
Groentenwasmiddel


Explanation:
Is geen vruchtensap...

Ik denk dat bedoeld wordt: traenke = drenken. Middel dus om groenten mee te wassen.

Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHenri
3 days 0 min

2 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
groentenaftreksel


Explanation:
in de biologisch dynamische tuinbouw wordt brandnetelaftreksel als bestrijdingsmiddel gebruikt?

Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 20

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Groentewasbak/drenkbak/drenkplaats


Explanation:
"eine Traenke" is een vat met water (of een andere vloeistof) waar het vee uit drinkt (een trog) of waar je iets in kan baden, waar je iets in drenkt. Hier zou ik dus zeggen dat we het over een soort vat waar groente in gewassen of gedrenkt word. Het hangt van de kontext af. Ik hoop dat dit een beetje "sense" maakt.
Groetjes

Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 68