KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Sichtscheibe

Dutch translation: zichtvenster, oogglas


02:08 Sep 18, 2001
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Sichtscheibe
Zahntechnik

Neuartiges Schutzgitter für die Sichtscheibe der Strahlgeräte
stephie
Belgium
Dutch translation:zichtvenster, oogglas
Explanation:
Volgens Eurodicautom kan dit gewoon "oogglas" zijn. Volgens mij is "zichtvenster" echter ook een goede oplossing. Dit in geval het een venster betreft waar men doorheen kijkt (ter bescherming van de ogen).

Een andere mogelijkheid is verder dat het een specifiek instrument betreft. Namelijk, Eurodicautom geeft "Sichtscheibe nach Secchi = Secchi-schijf", d.w.z. een apparaat om de doorzichtdiepte mee te bepalen. In deze context lijkt mij dat minder waarschijnlijk.
Selected response from:

Boudewijn van Milligen
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4doorkijkruit
Bram Poldervaart
4zichtvenster, oogglasBoudewijn van Milligen


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zichtvenster, oogglas


Explanation:
Volgens Eurodicautom kan dit gewoon "oogglas" zijn. Volgens mij is "zichtvenster" echter ook een goede oplossing. Dit in geval het een venster betreft waar men doorheen kijkt (ter bescherming van de ogen).

Een andere mogelijkheid is verder dat het een specifiek instrument betreft. Namelijk, Eurodicautom geeft "Sichtscheibe nach Secchi = Secchi-schijf", d.w.z. een apparaat om de doorzichtdiepte mee te bepalen. In deze context lijkt mij dat minder waarschijnlijk.


    Reference: http://eurodic.ip.lu/cgi-bin/edicbin/EuroDicWWW.pl
Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 48
Grading comment
Bedankt

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
doorkijkruit


Explanation:
doorkijkvenster



Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 20