KudoZ home » German to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

Mengenartikel

Dutch translation: kwantumartikelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Mengenartikel
Dutch translation:kwantumartikelen
Entered by: Linda Ferwerda

08:07 Nov 27, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
German term or phrase: Mengenartikel
Opnieuw een term voor de hippe modeketen. Massa-artikelen vind ik goedkoop klinken. Graag een andere term.
Ballistic
Belgium
kwantumartikel
Explanation:
misschien....
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt Linda! De klant heeft dit goedgekeurd. Ik vond het ook beter klinken dan massa-artikelen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1massa-artikel
Kristel Kruijsen
4populaire artikelen
Lode Demetter
4Stapelgoed
Enkelien Kip
3kwantumartikelLinda Ferwerda
3Hot item
Robert Rietvelt


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kwantumartikel


Explanation:
misschien....

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt Linda! De klant heeft dit goedgekeurd. Ik vond het ook beter klinken dan massa-artikelen.

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
populaire artikelen


Explanation:
Dit zou je kunnen gebruiken als uit de context blijkt dat die artikelen ook vaak verkocht worden.
Ook vaak "verkochte artikelen" is in dat geval mischien een goede vertaling.

Lode Demetter
Belgium
Native speaker of: Dutch

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
massa-artikel


Explanation:
ook wel PPS (Price Perceptive Articles =de afkorting voor “price perception samples“ => Zeer concurrerend geprijsde artikelen zoals basics, bijv. topjes voor € 2,99.) genoemd.

--------------------------------------------------
Note added at 19 min (2008-11-27 08:26:47 GMT)
--------------------------------------------------

Nog een aanvulling: ook wel stapelgoed genoemd.

Kristel Kruijsen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 34
Notes to answerer
Asker: Wordt met stapelgoed niet eerder het "liggend" aangeduid, in tegenstelling tot het "hangend"?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Enkelien Kip: STAPELGOED: Mee eens, de HEMA gebruikt dit woord zelfs slim in reclamespots. Vind ik goede term, gebruik deze zelf ook in vertalingen
50 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hot item


Explanation:
Ik doe maar een gok.

Robert Rietvelt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Stapelgoed


Explanation:
Zie antwoord van Kristel

Enkelien Kip
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch