KudoZ home » German to Dutch » Tourism & Travel

Hier tobt der Bär...

Dutch translation: Hier is van alles te beleven...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hier tobt der Bär...
Dutch translation:Hier is van alles te beleven...
Entered by: Thijs van Dorssen

14:39 Oct 26, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Tourism & Travel / Beschrijving hotel
German term or phrase: Hier tobt der Bär...
Beschrijving van een toeristenhotel in een reisgids.

Hier tobt der Bär:
Ein heißer Urlaub braucht ein cooles Programm. Für die Kleinen Action im Wasser und Abenteuer am Strand. Für die Älteren Sport, Fun, Kino und Disco bis zum Abwinken.
Thijs van Dorssen
Hier is van alles te beleven...
Explanation:
leider ohne Bär oder ein anderes Tier, aber trifft wohl den Kern...
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Die Bedeutung zu verstehen ist die Kunst.
Hartelijk bedankt iedereen en Marian in het bijzonder.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Hier is van alles te beleven...
Marian Pyritz
4Hier is de beer los...
Willem van den Bos
3Druk, druk... en razend gezellig! of Hier is razend veel te doen.
Mariette van Heteren
2 +1Hier gebeurt het
Maaike van Vlijmen
2Een dartele beer zou zich hier thuisvoelen
Henk Peelen
1 +1Het is hier bereleuk...??
Maaike van Vlijmen


Discussion entries: 1





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Hier tobt der Bär...
Het is hier bereleuk...??


Explanation:
Het is hier razend leuk? Beregezellig? Sorry, klinkt misschien iets te melig... Lastig! Succes!

Maaike van Vlijmen
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
8 mins

48 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Een dartele beer zou zich hier thuisvoelen


Explanation:
Hier leeft de beer zich uit

--------------------------------------------------
Note added at 2005-10-26 16:53:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Na je reactie: dan kunnen we alle kanten uit, hoewel de combinatie van die beer en dat frisse water dan helaas verloren gaat.

Bijvoorbeeld:
bij ons hoeft u zich niet te vervelen


Het is hier beredruk, heeft uiteraard een beetje een negatieve lading. Liever niet gebruiken, vind ik.

--------------------------------------------------
Note added at 2005-10-26 17:20:27 (GMT)
--------------------------------------------------

U voelt zich hier als een visje in het water

Zou een mogelijkheid zijn: het waterminnend dier dat verkoeling zoekt in het water blijft dan een beetje aanwezig, hoewel het \"heiß\" hier in eerste instantie niet op de temperatuur slaat.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Hier tobt der Bär...
Hier is de beer los...


Explanation:
Was gewoon het eerste dat in me opkwam

Willem van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gerard de Noord: Heeft een negatieve betekenis.
15 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Hier tobt der Bär...
Hier is van alles te beleven...


Explanation:
leider ohne Bär oder ein anderes Tier, aber trifft wohl den Kern...

Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 52
Grading comment
Die Bedeutung zu verstehen ist die Kunst.
Hartelijk bedankt iedereen en Marian in het bijzonder.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shineda: of: hier *valt iets* te beleven
4 hrs

agree  Gerard de Noord
15 hrs

agree  Paul Peeraerts
17 hrs

agree  Pasteur: liever zinvol dan leutig, we zijn wel aan het vertalen...
1 day 15 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Hier tobt der Bär...
Hier gebeurt het


Explanation:
Zonder die beer dan... ;-)

Maaike van Vlijmen
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marian Pyritz: Past goed!
6 mins

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hier tobt der Bär...
Druk, druk... en razend gezellig! of Hier is razend veel te doen.


Explanation:
Druk, druk... en razend gezellig! of Hier is razend veel te doen.

Mariette van Heteren
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch