KudoZ home » German to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

Hofdisposition

Dutch translation: terreinplanning


10:06 Jul 1, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / Krisenhandbuch
German term or phrase: Hofdisposition
Aus einem Krisenhandbuch einer Lebensmittelfirma: Wenn Mangelware zurückgeführt wird, wird ein Beleg für Rücklieferungen ausgefüllt. Eine Kopie dieses Beleges enthält den gefragten Terminus.
Gideon van Zoest
Dutch translation:terreinplanning
Explanation:
Als dit als los begrip op de genoemde bon staat, denk ik dat je dit als vertaling kunt gebruiken, zoals hier: http://www.abuma.nl/bouwstenen/index_containeroverslag.html
...en in het project wat ik op het moment aan het vertalen ben ;)



--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2007-07-03 08:26:49 GMT)
--------------------------------------------------

...wat betreft dispositie/planning: in mijn ervaring worden de twee dwars door elkaar heen gebruikt. Bij een voormalig opdrachtgever wilden ze graag alle dispositions in planningen zien veranderen, maar op het moment dat er een dispoplan voorbij kwam, was dat geen probleem het zo te laten staan. Misschien moet je dus even polsen hoe jouw client hierover denkt.
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank! Dit begrip kwam inderdaad het dichtst in de buurt van de gezochte betekenis.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1terreinplanning
vic voskuil
4bestemming (plaats) opslagterrein (buiten)
Arnold van Druten


Discussion entries: 1





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bestemming (plaats) opslagterrein (buiten)


Explanation:
Der Vermerk auf dem Zettel ist höchstwahrscheinlich als Anweisung für den Lageristen bestimmt, der die "Mangelware" (sollte eigentlich nicht Mangelware genannt werden, die gibt es mangels Ware ja nicht, sondern Ware mit Mängel) auf dem Betriebsgelände/Betriebshof an einem vorbestimmten Platz abstellt (=Disposition)

Example sentence(s):
  • Het retourgoed wordt op zijn plaats van bestemming op het opslagterrein gedeponeerd

    Reference: http://www.bukoverhuur.nl/opslagterrein.aspx
Arnold van Druten
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
terreinplanning


Explanation:
Als dit als los begrip op de genoemde bon staat, denk ik dat je dit als vertaling kunt gebruiken, zoals hier: http://www.abuma.nl/bouwstenen/index_containeroverslag.html
...en in het project wat ik op het moment aan het vertalen ben ;)



--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2007-07-03 08:26:49 GMT)
--------------------------------------------------

...wat betreft dispositie/planning: in mijn ervaring worden de twee dwars door elkaar heen gebruikt. Bij een voormalig opdrachtgever wilden ze graag alle dispositions in planningen zien veranderen, maar op het moment dat er een dispoplan voorbij kwam, was dat geen probleem het zo te laten staan. Misschien moet je dus even polsen hoe jouw client hierover denkt.

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 75
Grading comment
Hartelijk dank! Dit begrip kwam inderdaad het dichtst in de buurt van de gezochte betekenis.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicole Snoek: zou zeker kunnen passen
18 mins
  -> dank je Nicole