KudoZ home » German to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

Hier ist das Lächeln zu Hause

Dutch translation: Zie opmerkingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hier ist das Lächeln zu Hause
Dutch translation:Zie opmerkingen
Entered by: Robert Rietvelt

16:51 Nov 19, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
German term or phrase: Hier ist das Lächeln zu Hause
Beste vertalers,

Kunnen jullie mij helpen met het vertalen van de bovenstaande slogan voor een reisorganisatie die cruises aanbiedt. Mijn vertaling: Cruises met een glimlach is niet goed omdat volgens de klant en ik citeer "De Duitse uitdrukking betekent dat men zich er lekker en tevreden en glimlachend thuis voelt." en dat komt bij mij onvoldoende tot uitdrukking.

Alvast hartelijk dank!

Maurice
Maurice Koopman
Austria
Zie opmerkingen
Explanation:
Ik kan je geen kant en klaar antwoord geven, het verzinnen van slogans is een vak apart, maar misschien kan ik je op weg helpen.

Laat u meegaan met de golven / al dobberend tevreden, of zoals je zelf aangeeft: 'cruises waar u zich met een glimlach thuisvoelt' of waarom niet: 'een cruise die u nooit zult vergeten' of "en cruise die thuis (met een glimlach) doet vergeten" , of .... een combinatie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Rob.
Selected response from:

Robert Rietvelt
Grading comment
Bedankt voor je hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1zie onder
Elma de Jong
2tevredenheid is bij ons vaste klant
Henk Peelen
2Zie opmerkingen
Robert Rietvelt


Discussion entries: 1





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Zie opmerkingen


Explanation:
Ik kan je geen kant en klaar antwoord geven, het verzinnen van slogans is een vak apart, maar misschien kan ik je op weg helpen.

Laat u meegaan met de golven / al dobberend tevreden, of zoals je zelf aangeeft: 'cruises waar u zich met een glimlach thuisvoelt' of waarom niet: 'een cruise die u nooit zult vergeten' of "en cruise die thuis (met een glimlach) doet vergeten" , of .... een combinatie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Rob.

Robert Rietvelt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt voor je hulp!

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Hier ist das Laecheln zu Hause
zie onder


Explanation:
Ik zou er iets van maken maken als 'voel je thuis op reis' of zo.
Helemaal eens met het feit dat er niet van je verwacht kan worden dat je slogans verzint als je betaald wordt voor een vertaling, ik zou het dus heel eenvoudig houden en het op die manier doen.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Beste Olvera, ook jij bedankt voor je hulp en zoals gezegd: ik kan helaas voor zover ik weet maar 1 keer punten uitdelen.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Rietvelt: Ligt dit niet in de lijn wat ik al voorstelde?
48 mins
  -> Klopt, je was me net voor.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
tevredenheid is bij ons vaste klant


Explanation:
Teinduizend mogelijkheden, wel letterlijk vertalen, niet letterlijk vertalen enzovoort.


Tevredenheid is bij ons vaste klant
Plezier is bij ons kind aan huis


Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31