KudoZ home » German to Greek » Engineering (general)

Schnittdarstellung

Greek translation: αξονομετρική τομή / τρισδιάστατη τομή

13:10 Oct 1, 2004
German to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Schnittdarstellung
Fig. 2 eine Schnittdarstellung der erfindungsgemäßen Befestigung einer Rotorblattes...etc.
Eftychia Stamatopoulou
Greece
Greek translation:αξονομετρική τομή / τρισδιάστατη τομή
Explanation:

... Αξονομετρική τομή του σπιτιού των αδελφών Καραγεωργίου. ...
www.dipa.gr/html/photofilegr.html

... Τρισδιάστατη τομή εργοτεμαχίου ...
www.paretzoglou.gr/deltiatipou_dmg.htm

Το θέμα είναι περίπλοκο και η ορολογία ασαφής. Δύο πράγματα είναι βέβαια:

(1) αν πιστέψουμε τον παρακάτω ορισμό του „Schnittdarstellung”, το «τομή» δεν αρκεί σ’ ένα τεχνικό κείμενο (αξιώσεις ευρεσιτεχνίας), διότι μια τομή μπορεί να είναι και απλό δι[σ]διάστατο (Quer)schnitt

(2) το «τμηματική άποψη» ακούγεται σαν «μερική άποψη» (κάπου αποδίδει βέβαια και το „segment-view”, αλλά σε διαφορετικά συμφραζόμενα)

„Schnittdarstellung” = „sectioning” στα Αγγλικά (sectioning=Schnittdarstellung infoportal-deutschland.aus-stade.de/ EDV-Englisch/edv-e-ds.htm), αλλά ορισμένες χρήσεις του EN όρου δεν συμπίπτουν με εκείνη του DE όρου, π.χ. Τομή στερεού από επίπεδο (εντολή section) www.infolab.gr/DispToc.asp?PID=683& PType=C&PPage=683.htm

Μια ερμηνεία του γερμανικού όρου:
Schnittdarstellung Im Prinzip ist die Schnittdarstellung eine dreidimensionale Ansicht eines bestimmten Bereichs. Sie eignet sich besonders für Objekte, die eine zylindrische Form oder eine zentrale Achse haben, wie z.B. Pumpen, Ventile oder Filter. Es ist die gängige Praxis, ein Viertel aus dem Objekt "herauszuschneiden", um die Details im Inneren sichtbar zu machen und gleichzeitig die äußere Form beizubehalten. Natürlich kann diese Technik bei allen Objekten angewendet werden und auch die Größe und Form des wegzunehmenden Teils kann unterschiedlich sein. Voraussetzung ist allerdings, dass dieses deutlich dargestellt wird und das Objekt klar erkennbar bleibt. Mit einem senkrechten Schnitt eignet sich diese Art der Illustration besonders gut für die Darstellung von internen Abläufen und Funktionsweisen.

Στην καθημερινή χρήση αρκεί και το «τομή» με την ευρεία σημασία του όρου. Βλ. (τρισδιάστατα μοντέλα / ομοιώματα):

Η εκπαίδευση γίνεται από έμπειρους εκπαιδευτές με την βοήθεια εποπτικών μέσων όπως: VIDEO - COMPUTER - Κινηματογραφικών Ταινιών - SLIDES και της μηχανολογίας ( σωστή χρήση - συντήρηση αυτοκινήτου) με την βοήθεια κανονικού αυτοκινήτου σε τομή (Ιταλικής Προελεύσεως) υπερκαλύπτοντας - με το ίδιο χρηματικό ποσό - τα υποχρεωτικά μαθήματα, που ορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών.
www.rigopoulos.gr/exoplismos.htm

Εξοπλισμός: Ο Εξοπλισμός του Εργαστηρίου απαρτίζεται από μία σειρά Συσκευών, Εκπαιδευτικών - Εργαστηριακών & Ερευνητικών κατανεμημένων, κατά τέτοιο τρόπο, ώστε τόσο η πολυπλοκότητα του Μηχανισμού της Μετάδοσης Θερμότητας να κατανοείται, όσον και η Εκπαίδευση - Έρευνα να προωθείται, όπως παρακάτω: 1. Διάφορες Συσκευές Επίδειξης σε τομή: α). Εναλλάκτη Θερμότητας Αντιρροής (κατασκευή από Πτυχιακή Εργασία Σπουδαστών). β). Εναλλάκτη Θερμότητας Πλακών.
ikaros.teipir.gr/mecheng/met_thermotitas.htm


Selected response from:

Andras Mohay
Grading comment
Andras,eyxaristo poly gia tin toso katatopistiki soy apandisi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5τομή
TechConcTrans
4αξονομετρική τομή / τρισδιάστατη τομή
Andras Mohay
4τμηματική άποψη
elzosim


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
τομή


Explanation:
είναι όψη/τομή/κάτοψη κ.λπ.

TechConcTrans
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 16

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
τμηματική άποψη


Explanation:
ΗΤΗ!

elzosim
Native speaker of: Native in GreekGreek

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
αξονομετρική τομή / τρισδιάστατη τομή


Explanation:

... Αξονομετρική τομή του σπιτιού των αδελφών Καραγεωργίου. ...
www.dipa.gr/html/photofilegr.html

... Τρισδιάστατη τομή εργοτεμαχίου ...
www.paretzoglou.gr/deltiatipou_dmg.htm

Το θέμα είναι περίπλοκο και η ορολογία ασαφής. Δύο πράγματα είναι βέβαια:

(1) αν πιστέψουμε τον παρακάτω ορισμό του „Schnittdarstellung”, το «τομή» δεν αρκεί σ’ ένα τεχνικό κείμενο (αξιώσεις ευρεσιτεχνίας), διότι μια τομή μπορεί να είναι και απλό δι[σ]διάστατο (Quer)schnitt

(2) το «τμηματική άποψη» ακούγεται σαν «μερική άποψη» (κάπου αποδίδει βέβαια και το „segment-view”, αλλά σε διαφορετικά συμφραζόμενα)

„Schnittdarstellung” = „sectioning” στα Αγγλικά (sectioning=Schnittdarstellung infoportal-deutschland.aus-stade.de/ EDV-Englisch/edv-e-ds.htm), αλλά ορισμένες χρήσεις του EN όρου δεν συμπίπτουν με εκείνη του DE όρου, π.χ. Τομή στερεού από επίπεδο (εντολή section) www.infolab.gr/DispToc.asp?PID=683& PType=C&PPage=683.htm

Μια ερμηνεία του γερμανικού όρου:
Schnittdarstellung Im Prinzip ist die Schnittdarstellung eine dreidimensionale Ansicht eines bestimmten Bereichs. Sie eignet sich besonders für Objekte, die eine zylindrische Form oder eine zentrale Achse haben, wie z.B. Pumpen, Ventile oder Filter. Es ist die gängige Praxis, ein Viertel aus dem Objekt "herauszuschneiden", um die Details im Inneren sichtbar zu machen und gleichzeitig die äußere Form beizubehalten. Natürlich kann diese Technik bei allen Objekten angewendet werden und auch die Größe und Form des wegzunehmenden Teils kann unterschiedlich sein. Voraussetzung ist allerdings, dass dieses deutlich dargestellt wird und das Objekt klar erkennbar bleibt. Mit einem senkrechten Schnitt eignet sich diese Art der Illustration besonders gut für die Darstellung von internen Abläufen und Funktionsweisen.

Στην καθημερινή χρήση αρκεί και το «τομή» με την ευρεία σημασία του όρου. Βλ. (τρισδιάστατα μοντέλα / ομοιώματα):

Η εκπαίδευση γίνεται από έμπειρους εκπαιδευτές με την βοήθεια εποπτικών μέσων όπως: VIDEO - COMPUTER - Κινηματογραφικών Ταινιών - SLIDES και της μηχανολογίας ( σωστή χρήση - συντήρηση αυτοκινήτου) με την βοήθεια κανονικού αυτοκινήτου σε τομή (Ιταλικής Προελεύσεως) υπερκαλύπτοντας - με το ίδιο χρηματικό ποσό - τα υποχρεωτικά μαθήματα, που ορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών.
www.rigopoulos.gr/exoplismos.htm

Εξοπλισμός: Ο Εξοπλισμός του Εργαστηρίου απαρτίζεται από μία σειρά Συσκευών, Εκπαιδευτικών - Εργαστηριακών & Ερευνητικών κατανεμημένων, κατά τέτοιο τρόπο, ώστε τόσο η πολυπλοκότητα του Μηχανισμού της Μετάδοσης Θερμότητας να κατανοείται, όσον και η Εκπαίδευση - Έρευνα να προωθείται, όπως παρακάτω: 1. Διάφορες Συσκευές Επίδειξης σε τομή: α). Εναλλάκτη Θερμότητας Αντιρροής (κατασκευή από Πτυχιακή Εργασία Σπουδαστών). β). Εναλλάκτη Θερμότητας Πλακών.
ikaros.teipir.gr/mecheng/met_thermotitas.htm




Andras Mohay
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Andras,eyxaristo poly gia tin toso katatopistiki soy apandisi!