KudoZ home » German to Hungarian » Computers (general)

Metaseite

Hungarian translation: metaoldal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Metaseite
Hungarian translation:metaoldal
Entered by: Ilona Futó

08:08 Jun 24, 2004
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
German term or phrase: Metaseite
Metaseite für eine Internetseite
Ilona Futó
Germany
metaoldal
Explanation:
Számítógépes hálózatok
• Helyi hálózatok (LAN)
• Széles kiterjedésű hálózat (WAN)
• Globális kiterjedésű hálózat (GAN)


Internet alkalmazások
• http [Hyper Text Transfer Protocol ]
• Gopher (a Web elõdje, szöveges-alapú internet formátum)
• mailto (elektronikus levelezési protokoll)
• ftp [File-Transfer Protocol] (azonosítóval adatállományokat tölthetünk le és fel)
• Telnet (távoli számítógépet úgy használhatunk, mintha helyben lenne, használhatjuk a távoli gép programjait)
• WWW
WWW
• World-Wide Web, W3, Web
– osztott, hipertext-alapú, multimédia képességekkel rendelkező rendszer
– az általános információ lekérés-keresés eszköze


Számítógépek egyedi azonosítása
 Számmal: IP-cím (Internet Protokol)


Domain
• Betűkkel jelölt részterület az Interneten
Azonosítja vagy
- a cím földrajzi elhelyezkedését
(országjel: .hu .ch .nl)

vagy
– a cím birtokosának jellegét (.com, .edu, .org, .net, .nat, .mil, .gov, .int)

Internetes keresés
szörfölés (surfing)
böngészés (browsing)
keresés (searching)

Működési elvek
– indexelés
– címfej (header) és metaadatok:
pl. author, description, keyword, classification
– kereső szoftverek: pók (spiders), web-portyázó (Web-crawlers), vagy bögöly (bots)

Internetes keresőrendszerek közötti különbségek

MAGYAR KERESŐK
– Heureka www.heureka.hu
– a MATÁV keresője, Altavista motorral: www.altavizsla.matavnet.hu
– Origo: www.origo.hu
– www.index.hu – portál és kereső összefonódása
– GO: www.goliat.hu
– metaoldal: a hazai keresőket listázza:
www.net.hu/search

Metakeresők http://www.copernic.com
www.clearinghouse.net


Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Vielen Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4háttér-oldal; háttér /hon/lapT. Czibulyás
4metaoldalHalmoforBT


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metaoldal


Explanation:
Számítógépes hálózatok
• Helyi hálózatok (LAN)
• Széles kiterjedésű hálózat (WAN)
• Globális kiterjedésű hálózat (GAN)


Internet alkalmazások
• http [Hyper Text Transfer Protocol ]
• Gopher (a Web elõdje, szöveges-alapú internet formátum)
• mailto (elektronikus levelezési protokoll)
• ftp [File-Transfer Protocol] (azonosítóval adatállományokat tölthetünk le és fel)
• Telnet (távoli számítógépet úgy használhatunk, mintha helyben lenne, használhatjuk a távoli gép programjait)
• WWW
WWW
• World-Wide Web, W3, Web
– osztott, hipertext-alapú, multimédia képességekkel rendelkező rendszer
– az általános információ lekérés-keresés eszköze


Számítógépek egyedi azonosítása
 Számmal: IP-cím (Internet Protokol)


Domain
• Betűkkel jelölt részterület az Interneten
Azonosítja vagy
- a cím földrajzi elhelyezkedését
(országjel: .hu .ch .nl)

vagy
– a cím birtokosának jellegét (.com, .edu, .org, .net, .nat, .mil, .gov, .int)

Internetes keresés
szörfölés (surfing)
böngészés (browsing)
keresés (searching)

Működési elvek
– indexelés
– címfej (header) és metaadatok:
pl. author, description, keyword, classification
– kereső szoftverek: pók (spiders), web-portyázó (Web-crawlers), vagy bögöly (bots)

Internetes keresőrendszerek közötti különbségek

MAGYAR KERESŐK
– Heureka www.heureka.hu
– a MATÁV keresője, Altavista motorral: www.altavizsla.matavnet.hu
– Origo: www.origo.hu
– www.index.hu – portál és kereső összefonódása
– GO: www.goliat.hu
– metaoldal: a hazai keresőket listázza:
www.net.hu/search

Metakeresők http://www.copernic.com
www.clearinghouse.net





    Reference: http://biblsrc.btk.ppke.hu/kvth/MB/Web/3halozatHL.rtf
HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Vielen Dank!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
háttér-oldal; háttér /hon/lap


Explanation:
Számítógépes téma esetén ezekből választanék, ált témakörben: inkább hátsó/túlsó oldal (>metafizika >"az igazság odaát van")

T. Czibulyás
Native speaker of: Native in HungarianHungarian