KudoZ home » German to Hungarian » Computers: Software

Hochdurchsatzanalyse

Hungarian translation: nagy teljesítményt igénylő analízis/elemzés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hochdurchsatzanalyse
Hungarian translation:nagy teljesítményt igénylő analízis/elemzés
Entered by: Attila Széphegyi

12:02 Dec 19, 2010
German to Hungarian translations [PRO]
Medical - Computers: Software / Igazságügyi laborokat támogató szoftver
German term or phrase: Hochdurchsatzanalyse
"Das Programm wurde für die Hochdurchsatzanalyse entwickelt und ermöglicht unter anderem die Datenanalyse ... ."

Értem a szót, csak nem találok rá frappáns fordítást. Köszönöm a segítséget!
Annamária Szabó
Hungary
nagy teljesítményt igénylő analízis/elemzés
Explanation:
Sok adatot tartalmazó analízis gyors elvégzéséhez szükséges a nagy teljesítmény:
„Új Apple oldal: szerveres, nagy teljesítményt igénylő felhasználóknak”


--------------------------------------------------
Note added at 31 perc (2010-12-19 12:34:15 GMT)
--------------------------------------------------

Ennek egy változata a „nagy teljesítményigényű analízis/elemzés”:
„Az Intel Core i7-965-ös négymagos processzor órajelét a Maingear 3.2-ről csaknem 4 gigahertzesre állította át, hogy még gyorsabb működést biztosítson, és a különféle, nagy teljesítményigényű számítások elvégzése se okozzon megterhelést. Pedig az i7-ek azonos órajelen is 30 százalékos előnyt élveznek a népszerű Core 2-esekhez képest.”
http://www.deluxe.hu/cikk/20090129/a_maingear_ephex_allitola...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2nagy teljesítményt igénylő analízis/elemzés
Attila Széphegyi
5nagy átbocsátóképesség(ű) elemzés(e)Andras Szekany
4nagyteljesítményű/nagy teljesítőképességű elemzés/analízis
Ferenc BALAZS
3nagy kapacitású vizsgálati módszer
József Lázár


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
nagy teljesítményt igénylő analízis/elemzés


Explanation:
Sok adatot tartalmazó analízis gyors elvégzéséhez szükséges a nagy teljesítmény:
„Új Apple oldal: szerveres, nagy teljesítményt igénylő felhasználóknak”


--------------------------------------------------
Note added at 31 perc (2010-12-19 12:34:15 GMT)
--------------------------------------------------

Ennek egy változata a „nagy teljesítményigényű analízis/elemzés”:
„Az Intel Core i7-965-ös négymagos processzor órajelét a Maingear 3.2-ről csaknem 4 gigahertzesre állította át, hogy még gyorsabb működést biztosítson, és a különféle, nagy teljesítményigényű számítások elvégzése se okozzon megterhelést. Pedig az i7-ek azonos órajelen is 30 százalékos előnyt élveznek a népszerű Core 2-esekhez képest.”
http://www.deluxe.hu/cikk/20090129/a_maingear_ephex_allitola...


    Reference: http://beszeljukmac.com/index.php/weblog/comments/j_apple_ol...
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Maria Arzt
20 mins
  -> Köszönöm.

agree  Tradeuro Language Services
5 days
  -> Köszönöm.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
nagy átbocsátóképesség(ű) elemzés(e)


Explanation:
durchsatz nem teljesítmény, hanem átbocsátás, átemelés, átmozgatás, miegyéb. A teljesítmény a leistung v izé

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm!


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nagy kapacitású vizsgálati módszer


Explanation:
azaz sok vizsgálatot lehet vele elvégezni. Igy nem elemzés, hanem inkább elemzési módszer.
A teljesítmény szó itt egy kicsit nekem zavaró lenne.

József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm!


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nagyteljesítményű/nagy teljesítőképességű elemzés/analízis


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 32 Min. (2010-12-19 12:35:08 GMT)
--------------------------------------------------

Példák:

„A rekordhoz a Sun a Sun SPARC Enterprise M9000 szerverrel, míg a Sybase nagyteljesítményű adatelemzésre tervezett Sybase IQ rendszerével járult hozzá.”
http://hup.hu/cikkek/20080518/guinness_rekordot_allitott_fel...

„Atlas: Nagyteljesítményű, általános kromatográfiás adatelemző szoftver több, akár különböző gyártócégektől származó GC, HPLC, CE, TLC stb. adatainak elemzésére.”
http://www.laborexport.hu/uploads/files/2010_laborexport_rov...


--------------------------------------------------
Note added at 20 Stunden (2010-12-20 08:48:20 GMT)
--------------------------------------------------

A szövegkörnyezet ezt mondja:
„A programot nagyteljesítményű elemzéshez fejlesztették ki és lehetővé teszi többek között az adatelemzést ... .”

A nagyteljesítményű elemzésnek persze lehet nagy teljesítményigénye, de az itt nem szempont. A mondat azt fejtegeti (már ameddig megismerhettük), hogy mi mindent tud csinálni a program és nem azt, hogy mekkora forrásokra van ehhez szüksége.

A különbség olyan, mint a tudású/tudásigényű, mozgású/mozgásigényű, képzésű/képzésigényű stb. pároknál.

Valójában a szövegkörnyezetből nem is derül ki egyértelműen, hogy milyen elemzést is értsünk a Hochdurchsatzanalyse alatt. Vonatkozhat egy kémiai analízisre is, bár én abból indultam ki.
A „nagyteljesítményű” azonban ebben az esetben is az elemzési módszer teljesítőképességére vonatkozna (azaz több minta, gyorsabb, pontosabb, szélesebb körű vizsgálata), aminek lehet nagy teljesítményigénye a „hardverrel” szemben, de a montat akkor sem azzal foglalkozna.


--------------------------------------------------
Note added at 20 Stunden (2010-12-20 08:49:24 GMT)
--------------------------------------------------

Kimaradt egy szó az előbb: "..., bár én nem abból indultam ki."

Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm!