KudoZ home » German to Hungarian » Construction / Civil Engineering

Bauherrschaft

Hungarian translation: felelős műszaki vezető


09:51 Nov 5, 2008
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Bauherrschaft
Bei Errichtung, Änderung, Instandhaltung, Nutzungsänderung oder dem Abbruch baulicher Anlagen ist grundsätzlich die Bauherrschaft dafür verantwortlich, dass die öffentlich-rechtlichen Vorschriften eingehalten werden
Adrienn Koch
Hungarian translation:felelős műszaki vezető
Explanation:
A felelős műszaki vezető az építési munkahelyen végzett építési-szerelési munka felelős irányítója. Személyesen felel az építménynek, építményrésznek, szakmunkának a jogerős és végrehajtható építési engedélynek és a hozzá tartozó jóváhagyott engedélyezési terveknek, illetve a jogszabályban meghatározott kivitelezési terveknek megfelelő megvalósításáért, továbbá az építési tevékenységre vonatkozó szakmai, minőségi és biztonsági előírások megtartásáért és a munkálatok végzésének szakszerűségéért.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2008-11-09 23:44:00 GMT)
--------------------------------------------------

amennyiben nem egy személyről van szó a szövegkörnyezetben: Kivitelező is lehet.

"A kivitelező felelős a megvalósított építmény, építményrész, szakmunka rendeltetésszerű és biztonságos használhatóságáért, valamint az építtető által a rendelkezésére bocsátott jogerős és végrehajtható építési engedélyben és a hozzá tartozó jóváhagyott engedélyezési tervekben előírtak biztosításáért."
Selected response from:

Melinda Jarai-Molnar
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5felelős műszaki vezető
Melinda Jarai-Molnar
4építtetői pozíció
Andras Szekany


Discussion entries: 1





  

Answers


4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
felelős műszaki vezető


Explanation:
A felelős műszaki vezető az építési munkahelyen végzett építési-szerelési munka felelős irányítója. Személyesen felel az építménynek, építményrésznek, szakmunkának a jogerős és végrehajtható építési engedélynek és a hozzá tartozó jóváhagyott engedélyezési terveknek, illetve a jogszabályban meghatározott kivitelezési terveknek megfelelő megvalósításáért, továbbá az építési tevékenységre vonatkozó szakmai, minőségi és biztonsági előírások megtartásáért és a munkálatok végzésének szakszerűségéért.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2008-11-09 23:44:00 GMT)
--------------------------------------------------

amennyiben nem egy személyről van szó a szövegkörnyezetben: Kivitelező is lehet.

"A kivitelező felelős a megvalósított építmény, építményrész, szakmunka rendeltetésszerű és biztonságos használhatóságáért, valamint az építtető által a rendelkezésére bocsátott jogerős és végrehajtható építési engedélyben és a hozzá tartozó jóváhagyott engedélyezési tervekben előírtak biztosításáért."


    Reference: http://www.muszakiak.com/nevjegyzek/a-felelos-muszaki-vezeto...
Melinda Jarai-Molnar
Sweden
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
építtetői pozíció


Explanation:
a Bauherr az építtető (bár ez ritkán - szakmai körökben - használt szó) a felelős, meg műszaki meg vezető az más (Baustellenleiter)

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 63