KudoZ home » German to Hungarian » Construction / Civil Engineering

Feinsteinzeug

Hungarian translation: porcelánkerámia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Feinsteinzeug
Hungarian translation:porcelánkerámia
Entered by: Sándor Sárecz

08:55 Jan 11, 2003
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / construction
German term or phrase: Feinsteinzeug
Egy vezetõ európai fürdõszoba felszerelést gyártó cég csempéinek és padlólapjainak ismertetésekor használják a kifejezést, ami tökéletesen érthetõ, csak nem tudom van-e hasonló frappáns szakkifejezés rá magyarul. Ebben kérnék segítséget. Hogy ne legyen nagyon könnyû, a szövegben elõfordul a Feinsteinzeug-Fliesen kifejezés is.
Sándor Sárecz
Hungary
Köcserep
Explanation:
kőcserép = acéllal nem karcolható pocelánszerű kerámiai termék
Selected response from:

Ilona Futó
Germany
Grading comment
Köszönöm
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Köcserep
Ilona Futó
5Greslapcivil engineer
4finomkő-cserép / -járólapmagyarb


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Köcserep


Explanation:
kőcserép = acéllal nem karcolható pocelánszerű kerámiai termék

Ilona Futó
Germany
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 2
Grading comment
Köszönöm

1 day42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
finomkő-cserép / -járólap


Explanation:
a Feinstein véleményem szerint a minőségre, előállítási eljárásra vonatkozik, Zeug cserépárú, fazekasárú. Fliese pedig cserép, járólap. A weben több helyen elsősorban járólapként szerepeltetik, ami ütés és fagyásálló, volt ahol homlokzat burkolására is használják, de a referenciában található link szerint ma már tetőcserép is készül belőle. üdv


    Reference: http://www.cromm-dachdecker.de/feinsteinzeug.htm
magyarb

2348 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Greslap


Explanation:
Lgyakrabban a greslap kifejezés látható, de használják a porcelánkerámiát is. A hivatalos megnevezés finomkőagyag lap.

civil engineer
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian