KudoZ home » German to Hungarian » Electronics / Elect Eng

nationales Prüfzeichen

Hungarian translation: nemzeti vizsgálati jel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:nationales Prüfzeichen
Hungarian translation:nemzeti vizsgálati jel
Entered by: Levente Bodrossy Dr.

14:19 Mar 25, 2007
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: nationales Prüfzeichen
Das Netzkabel muss mit dem nationalen Prüfzeichen ausgestattet sein.
Nyilván van ennek egy bevett magyar neve?
Levente Bodrossy Dr.
nemzeti vizsgálati jel
Explanation:
Számtalan Google találat.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Köszönöm szépen! Azonos megoldás lévén az elsőként befutott válasz kapja a pontot.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5nemzeti (biztonsági) vizsgálati jel
Árpád Raczkó
5nemzeti vizsgálati jelHalmoforBT


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
nemzeti vizsgálati jel


Explanation:
Számtalan Google találat.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 74
Grading comment
Köszönöm szépen! Azonos megoldás lévén az elsőként befutott válasz kapja a pontot.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
nemzeti (biztonsági) vizsgálati jel


Explanation:
A biztonsági követelményeket a gyártók vagy független intézmények is ellenőrizhetik. A független intézmények közül Magyarországon a Magyar Elektrotechnikai Ellenőrző Intézet (MEEI) végez ilyen vizsgálatokat. Ha a lámpatest megfelel a szabványokban előírt követelményeknek, akkor engedélyezik a biztonsági vizsgálati jel használatát. A magyar és néhány nagyobb külföldi vizsgáló intézet jelét a 4.3. ábrán mutatjuk be. Az ábrán feltüntettük azt az európai vizsgálati jelet is, amely a nemzeti vizsgálati jelek helyére lép. Az ENEC jel rövidítése az European Norms Electrical Certification szavakból származik, mely magyarul az európai szabványoknak megfelelő villamos tanúsítást jelent. Az ilyen jellel rendelkező készülékek nemcsak az európai biztonsági szabványoknak felelnek meg, hanem a jelhasználat feltétele az is, hogy a gyártás olyan gyártóhelyen történjen, amelynek minőségbiztosítási rendszere megfelel legalább az ISO 9002 vagy 9001 szabványoknak, tehát a gyártás ellenőrzött körülmények között, reprodukálható módon történik. Azok a termékek, amelyek adattábláján megtalálható az ENEC jel, a biztonsági előírásokon túlmenően a rendeltetésszerű használat szabványokban előírt követelményeinek is megfelelnek, ha vannak ilyenek (lámpatestekre egyelőre még nincsenek, csak az alkatrészeikre).






    Reference: http://mek.oszk.hu/00500/00572/html/viltech4.htm
Árpád Raczkó
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 26