KudoZ home » German to Hungarian » Engineering: Industrial

Schleißplatte

Hungarian translation: terelőlemez


22:31 Feb 20, 2006
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Abwasserpumpen
German term or phrase: Schleißplatte
Um den optimalen Wirkungsgrad einer Kanalradpumpe über einen langen Zeitraum zu erhalten, haben Sie bei unseren Pumpen die Möglichkeit mit einer zentralen Schraube den Spalt zwischen Laufrad und Schleißplatte bzw. Spiralgehäuse bei der Wartung der Pumpe optimal einzustellen. szintén szennyvízpumpa :)
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:terelőlemez
Explanation:
A német és a magyar szakszó nem azonos eredetű, a német a kopni/kopás (schleißen/Verschleiß) szóból ered, a magyar a funkcióból. Mivel a terelőlemezen felgyorsul a folyadék áramlása, ez van a legjobban kitéve a kopásnak. Lásd: www.atrotech.at/Aenderungen/ pumpen_seiten/spezial/spezial_Info.htm
Austauschbare Schleißplatte
Die austauschbare Schleißplatte übernimmt den Hauptteil der Abnützung durch Feststoffe und abrasive Stoffe. Sie ist am Frontdeckel befestigt und kann zur Inspektion bzw. Austausch leicht entfernt werden.
A kép alapján ez terelőlemez/-tárcsa/-idom.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2006-02-21 08:41:02 GMT)
--------------------------------------------------

Most látom, hogy ugyanazt a linket találtuk meg, de másképp értelmezzük. Az elsőbbség adott esetben a korábbi felfedezőé.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1terelőlemezHalmoforBT
4marófejxxxCSsys
3 -1dörzstárcsa
ValtBt


Discussion entries: 1





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Schleißplatte
dörzstárcsa


Explanation:
-

ValtBt
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  HalmoforBT: Azt hiszem, kevered a "Schleif..." -el.
1 hr

neutral  xxxCSsys: valószínû, ld. http://www.atrotech.at/Aenderungen/pumpen_seiten/spezial/spe...
1 hr

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Schleißplatte
marófej


Explanation:
véleményem szerint egy marófej-ről van szó

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2006-02-21 07:36:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.atrotech.at/Aenderungen/pumpen_seiten/spezial/spe...

a leírás alapján:

Austauschbare Schleißplatte
Die austauschbare Schleißplatte übernimmt den Hauptteil der Abnützung durch Feststoffe und abrasive Stoffe. Sie ist am Frontdeckel befestigt und kann zur Inspektion bzw. Austausch leicht entfernt werden.


xxxCSsys
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 7

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Schleißplatte
terelőlemez


Explanation:
A német és a magyar szakszó nem azonos eredetű, a német a kopni/kopás (schleißen/Verschleiß) szóból ered, a magyar a funkcióból. Mivel a terelőlemezen felgyorsul a folyadék áramlása, ez van a legjobban kitéve a kopásnak. Lásd: www.atrotech.at/Aenderungen/ pumpen_seiten/spezial/spezial_Info.htm
Austauschbare Schleißplatte
Die austauschbare Schleißplatte übernimmt den Hauptteil der Abnützung durch Feststoffe und abrasive Stoffe. Sie ist am Frontdeckel befestigt und kann zur Inspektion bzw. Austausch leicht entfernt werden.
A kép alapján ez terelőlemez/-tárcsa/-idom.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2006-02-21 08:41:02 GMT)
--------------------------------------------------

Most látom, hogy ugyanazt a linket találtuk meg, de másképp értelmezzük. Az elsőbbség adott esetben a korábbi felfedezőé.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxCSsys: gratulálok, helyes a kifejtés
18 mins