KudoZ home » German to Hungarian » Engineering (general)

Rohrhaken

Hungarian translation: csőhorog


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rohrhaken
Hungarian translation:csőhorog
Entered by: Judit Makrai

16:18 Nov 8, 2007
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / alpinetechnology, safety
German term or phrase: Rohrhaken
Bei der Benutzung von diesen Rohrhaken ist es grundsätzlich verboten, den Karabinerhaken durch eine Umschlingung des Anschlagpunktes wieder in die bewegliche Führung einzuhängen.
Judit Makrai
Hungary
csőkengyel
Explanation:
Nem egy zárt rögzítésről lehet szó, ezért nem bilincs, hanem inkább kengyel.
Selected response from:

József Bodonyi
Grading comment
Köszönöm, mindenkinek.
Még ez állt a legközelebb.
csőhorogra találtam máshol alpintechnológiai referenciát, és angolul is pipe hook fordítást találtam.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5csőtartó vagy csőbilincs
Attila Széphegyi
4kapocs
Ferenc BALAZS
2csőkengyel
József Bodonyi


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
csőkengyel


Explanation:
Nem egy zárt rögzítésről lehet szó, ezért nem bilincs, hanem inkább kengyel.

József Bodonyi
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 2
Grading comment
Köszönöm, mindenkinek.
Még ez állt a legközelebb.
csőhorogra találtam máshol alpintechnológiai referenciát, és angolul is pipe hook fordítást találtam.
Notes to answerer
Asker: Elnézést, nem konkretizáltam, hogy az alpintechnikában vagy hegymászásbanm barlangászásban alkalmazott felfüggesztő eszközről van szó, mely -ahogy kiveszem - a testhevederzetet egy zuhanásgátlóval rákapcsolja egy biztosítókötélre, de mégsem karabíner


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
csőtartó vagy csőbilincs


Explanation:
-

Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 87

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapocs


Explanation:
Szerintem a szóösszetétel első tagja (Rohr=cső) csak zavar, kapocsról, kampóról, vagy horogról van szó. A link alatti pdf-fájl második oldalán található ábrákon jól látszik a karabiner és a "Rohrhaken" és a köztük lévő különbség a nem szándékos kiakadás elleni védelemben. Ezt a kapcsot persze csőhöz is, kötélhez is lehet rögzíteni.


    Reference: http://www.jsp.co.uk/GermanSection/PDFPages/FallArrest.pdf
Ferenc BALAZS
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 136