KudoZ home » German to Hungarian » Engineering (general)

Schneidklemmtechnik

Hungarian translation: vágókapocs-technika


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schneidklemmtechnik
Hungarian translation:vágókapocs-technika
Entered by: Ferenc BALAZS

12:48 Dec 31, 2010
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Schneidklemmtechnik
A műszaki adatok felsorolásában (önállóan) szerepel ez a szó.
A segítséget köszönöm!
Annamária Szabó
Hungary
vágókapocs-technika
Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 22 Min. (2010-12-31 13:10:33 GMT)
--------------------------------------------------

„Dugaszolható túlfeszültséglevezetõ információtechnikai rendszerekhez,
amelyeket LSA-plusz-vágókapocs technikában ...”
http://proepster.hu/pdf/P83-106.pdf

„Anschluß der Installationskabel für LSA-Plus Schneideklemmen mit oben aufgedruckter Farbcodierung ...”
http://www5.softcarrier.de/handel/2009-07-22/edv.htm


--------------------------------------------------
Note added at 30 Min. (2010-12-31 13:18:54 GMT)
--------------------------------------------------

Vágókapocs pl. még ezen az oldalon (vacak képpel):
http://ifm.com/ifmhu/web/pselect2!6_10_10_30.html

Vagy itt:
„Csatlakoztatási mód sárga dugaszolókapocs, vágókapocs kivitelben”
http://www.moeller.hu/binary/02_mukodteto_es_jelzokeszulekek...
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5szigetelést átvágó eljárás
Attila Széphegyi
5roppantó-kötés technika
Andras Szekany
4Villamos kapcsolástechnika a szigetelés felhasításával
Agnes Dabi
4vágókapocs-technika
Ferenc BALAZS


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vágókapocs-technika


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 22 Min. (2010-12-31 13:10:33 GMT)
--------------------------------------------------

„Dugaszolható túlfeszültséglevezetõ információtechnikai rendszerekhez,
amelyeket LSA-plusz-vágókapocs technikában ...”
http://proepster.hu/pdf/P83-106.pdf

„Anschluß der Installationskabel für LSA-Plus Schneideklemmen mit oben aufgedruckter Farbcodierung ...”
http://www5.softcarrier.de/handel/2009-07-22/edv.htm


--------------------------------------------------
Note added at 30 Min. (2010-12-31 13:18:54 GMT)
--------------------------------------------------

Vágókapocs pl. még ezen az oldalon (vacak képpel):
http://ifm.com/ifmhu/web/pselect2!6_10_10_30.html

Vagy itt:
„Csatlakoztatási mód sárga dugaszolókapocs, vágókapocs kivitelben”
http://www.moeller.hu/binary/02_mukodteto_es_jelzokeszulekek...

Ferenc BALAZS
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 136
Notes to answerer
Asker: Nagyon szépen köszönöm!!!


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Villamos kapcsolástechnika a szigetelés felhasításával


Explanation:
Villamos kapcsolat a szigetelés felhasításával

http://kapcsolo-konnektor.hu/letoltesek/Adatlap- IDC 2 soroz...

Neten lehet erre még több példát is találni.

Agnes Dabi
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!!!


1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
roppantó-kötés technika


Explanation:
http://www.proidea.hu/herz-armatura-hungaria-kft-227930/herz... és

http://www.google.hu/images?q=roppantógyűrű&um=1&ie=UTF-8&so...

jaja, vonzó h villanyos szigetelést átvág, meg miegyéb, csakhát ez a technika eléggé outsider az általános elektrotechnikában (tyúkbeles) viszont aki látott / szerelt már hidraulikát az találkozott a "Schneidring"-gel. Ezért a javaslatom - kivéve persze, ha a dokumentum kizárja a hidraulikus vonatkozást, a fenti

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2011-01-01 14:39:13 GMT)
--------------------------------------------------

hö, boldog újévet, miegyéb....

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 129
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!!!


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
szigetelést átvágó eljárás


Explanation:
„A hüvelysávba kör keresztmetszetű erekkel készített 1,27 mm vezetőér távolságú lapos kábel köthető be, szigetelést átvágó (IDC) eljárással. Ennek lényege, hogy az egyenesre vágott, a csatlakozó bekötőnyílásába illesztett szalagkábelt megfelelő készülék, vagy bekötő fogó segítségével egyetlen művelettel lehet bekötni oly módon, hogy a bekötési művelet során a csatlakozó érintkezőinek kivezetései a szalagkábel szigetelését átvágják és a vezető erek a villaszerű kivezetésekbe szorulnak.

Ez az eljárás megbízható elektromos kötést biztosít a csatlakozó érintkezői és a szalagkábel erei között. Igen jelentős előny a felhasználók számára, hogy ez a vezetékbekötési eljárás tekintélyes élőmunka-megtakarítást jelent.”


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2010-12-31 14:31:40 GMT)
--------------------------------------------------

Hasonló példa:
„MSZ IEC 918:1995
Szigetelést átvágó (ID-) bekötésre alkalmas, 1,27 mm osztástávolságú, PVC-szigetelésű szalagkábel”
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VXaUplh...


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2010-12-31 14:42:25 GMT)
--------------------------------------------------

Itt a német elnevezést jobban követő „vágó-szorító technika“ elnevezés szerepel:
„WINSTA® IDC
Csatlakozók vágó-szorító technikával. Egyetlen 120°-os elforgatással, minden egyes érintkezőhöz hozzárendelt működtetőelem biztosítja az új WINSTA® IDC csatlakozók csatlakoztatását. A padló alatti szereléstechnológiánál használt, vágó-szorító technikával kombinált lapos elektromos vezetékek segítségével időt és pénzt takaríthat meg.“
http://www.wago.com/cps/rde/xchg/SID-BA7BCE8D-B2A898F5/wago/...



--------------------------------------------------
Note added at 1 nap2 óra (2011-01-01 15:31:41 GMT)
--------------------------------------------------

Erről van szó:
„Das Schneidklemmen ist eine Verbindungstechnik in der Elektrotechnik.
Im Bereich der Kommunikationstechnik werden mit einem speziellen Werkzeug, dem so genannten Auflegewerkzeug bzw. Anlegewerkzeug, die Adern eines Kabels mitsamt Isolierung einzeln in eine so genannte Schneidklemme gepresst.“
http://de.wikipedia.org/wiki/Schneidklemme



    Reference: http://www.hiradastechnika.hu/data/upload/file/1985/05/1985_...
Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 87
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!!!