Betriebsvermögensvergleich

Hungarian translation: vállalkozói vagyonösszevetés

German term or phrase:Betriebsvermögensvergleich
Hungarian translation:vállalkozói vagyonösszevetés
Entered by: Zsuzsa Kemény

10:31 Apr 11, 2018
German to Hungarian translations [PRO]
Finance (general) / taxes
German term or phrase: Betriebsvermögensvergleich
in balances
Zsuzsa Kemény
vállalkozói vagyonösszevetés
Explanation:
https://glosbe.com/de/hu/Betriebsvermögensvergleich
Selected response from:

Magda Kovendi
Grading comment
Ez beleillik a képbe. Köszönöm. Egy gyámügyes nyomtatványon szerepelt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vállalkozói vagyonösszevetés
Magda Kovendi
4 -1üzemi/üzleti eredmény / Adózás előtti eredmény?
Erzsébet Czopyk


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vállalkozói vagyonösszevetés


Explanation:
https://glosbe.com/de/hu/Betriebsvermögensvergleich

Magda Kovendi
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ez beleillik a képbe. Köszönöm. Egy gyámügyes nyomtatványon szerepelt.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
üzemi/üzleti eredmény / Adózás előtti eredmény?


Explanation:
Betriebsvermögensvergleich - Steuertipps
https://www.steuertipps.de › ... › B › Betriebsvermögensvergleich
Steuerpflichtige, die aufgrund gesetzlicher Vorschriften verpflichtet sind, Bücher zu führen und regelmäßig Abschlüsse zu erstellen (Jahresabschluss), müssen ihren Gewinn durch Betriebsvermögensvergleich ermitteln.

Az üzemi/üzleti eredmény megállapításának módszerei - Számvitelsuli
szamvitelsuli.com/.../az-uzemiuzleti-eredmeny-megallapitasanak-m...
- Milyen módszerekkel határozható meg az üzemi/üzleti eredmény?

TANTÁRGYLEÍRÁS Tantárgy neve Üzleti kommunikáció ... - Inczedy
www.inczedy.hu/~szikszai/foisk/log.pdf
2. Tantárgyi program. 2.1. Az előadások anyaga. 1. Vállalati pénzügyek. 2. Költségvetés és eredményértékelés. 3. Kapcsolat a bankrendszerrel. 4. Fizetési formák.

Vezetői számvitel | Digitális Tankönyvtár
www.tankonyvtar.hu › ... › Gazdaságtudomány › Pénzügy
Adózás előtti eredmény összesítő eredménykategória, mely megmutatja, hogy mennyi a vállalkozásnál az üzleti évi eredménye. Az adózás előtti eredmény ... Az üzemi (üzleti) tevékenység meghatározása során még figyelembe kell venni az egyéb bevételek és az egyéb ráfordítások értékét is. A forgalmi költség eljárással ...

H megmondod, hogy ez nálad a hanyadik sor, vagy küldhetek egy mérleget is. De az üzleti eredményt lehet csak összehasonlítani.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-04-11 19:16:05 GMT)
--------------------------------------------------

Az eredmény elemzése
www.kepzesevolucioja.hu/.../17_0003_tartalomelem_012_munkaa...
A szokásos vállalkozási eredmény az üzemi (üzleti) tevékenység és a pénzügyi műveletek ... döntése alapján osztalékot képeznek. Az osztalék a ... elérhető nyereség. Hatással lehet az eredményre az árurendelés módjának és ütemezésének, valamint az ellenérték kiegyenlítésnek helyes megválasztása is.

A PDF 5. oladalán van az eredmény elemzése, az A sorban, Üzemi üzleti tevékenység eredménye

Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ferenc BALAZS: Akkor vajon miért nem Betriebsergebnis vor Steuern volt a kérdés?
13 hrs