KudoZ home » German to Hungarian » Law: Contract(s)

Überprüfungstag

Hungarian translation: helyszíni szemle napja, bejárás napja


14:06 Nov 28, 2013
German to Hungarian translations [PRO]
Law: Contract(s)
German term or phrase: Überprüfungstag
Egy ausztriai vendéglátó egység bővítéséről szóló határozatban szerepel a kifejezés.

A kontextus pedig a következő: Folgende Attaste sind am Überprüfungstag zur Einsichtsnahme bereit zu halten
Andi04
Hungary
Hungarian translation:helyszíni szemle napja, bejárás napja
Explanation:
Azt hiszem, a műszakiak jobban szeretik a "bejárás"-t használni, a jogászok és a könyvvizsgálók ellenben inkább felülvizsgálnak vagy helyszíni vizsgálatot/ szemlét folytatnak.
Ha a szövegből az derül ki, hogy valamit felmérnek (esetleg a bővítés majdani megvalósításának lehetőségeit és feltételeit), akkor szerintem ezek közül kellene valamelyiket, de teljesen jó lehet a felülvizsgálat napja is, amit András javasolt, de az inkább állapotfelmérés, teljesítmény ellenőrzése, ilyesmi. (Az Überprüfung sajnos, sokféle jelentéssel bír.)
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1felülvizsgálati nap / a felülvizsgálat dátuma
Andras Szekany
4 +1helyszíni szemle napja, bejárás napja
Eva Blanar
4ellenőrzés napja
Szilárd Vakarcs


Discussion entries: 1





  

Answers


4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
helyszíni szemle napja, bejárás napja


Explanation:
Azt hiszem, a műszakiak jobban szeretik a "bejárás"-t használni, a jogászok és a könyvvizsgálók ellenben inkább felülvizsgálnak vagy helyszíni vizsgálatot/ szemlét folytatnak.
Ha a szövegből az derül ki, hogy valamit felmérnek (esetleg a bővítés majdani megvalósításának lehetőségeit és feltételeit), akkor szerintem ezek közül kellene valamelyiket, de teljesen jó lehet a felülvizsgálat napja is, amit András javasolt, de az inkább állapotfelmérés, teljesítmény ellenőrzése, ilyesmi. (Az Überprüfung sajnos, sokféle jelentéssel bír.)

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pal Toth
15 hrs

21 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ellenőrzés napja


Explanation:
tanúsítványokat-bizonyítványokat ellenőrzés-bevizsgálás napján betekintésre előkészíteni

Example sentence(s):
  • Die erste Überprüfung einer neuen oder wesentlich geänderten Heizungsanlage erfolgt im Rahmen der verpflichtenden Abnahme durch das Überprüfungsorgan (z.B. Rauchfangkehrer, Heizungstechniker) bei der Inbetriebnahme vor Ort.

    Reference: http://www.richtigheizen.at/ms/richtigheizen_at/recht/gelten...
Szilárd Vakarcs
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
felülvizsgálati nap / a felülvizsgálat dátuma


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 46 days (2014-01-14 10:44:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

nagyon pontosan, felülvizsgálat ezerféle lehet, és mivel nem mondják meg közelebbről, nem ér, h a "hülye mérnökök így szeretik, az okos jogászok meg amúgy". Ez belemagyarázás

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
2 days2 hrs