KudoZ home » German to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

TAG

Hungarian translation: címke


14:07 Nov 9, 2008
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / szerszámgépek kezelése
German term or phrase: TAG
SmartKey üzemmódválasztó kulccsal kapcsolatos "műszó". A fordítandó szöveg szerint TAG-ekkel hozhatók létre olyan üzemmódok, amelyek a SmartKey kulccsal választhatók ki. Forrás: Gildemeister Maschinenfabrik.
Laszlo Inotai
Hungary
Hungarian translation:címke
Explanation:
Én azt hiszem, hogy nem „műszóról“ lesz itt szó, hanem – ahogy Ferenc is gondolja - az angol tagről (magyarul éppen címke), amelynek jelentéséról és használatáról a magyarban összeollóztam néhány hivatkozást:

„In der Datenverarbeitung und Informatik steht das englische Wort Tag [tæg] (Etikett, Anhänger, Aufkleber, Marke, Auszeichner) für die Auszeichnung eines Datenbestandes mit zusätzlichen Informationen.“
http://de.wikipedia.org/wiki/Tag_(Informatik)

„… a szövegben speciálisan "<" és ">" jelek között elhelyezve afféle vezérlõ utasításokat találunk a böngészõ programok számára. Ezeket az utasításokat "TAG"-nek (ejtsd: teg) hívják.“ Ezekbõl két alap típus létezik, a páros és a páratlan tag-ek. A páratlan tag mindig magában áll, míg a páros tag-nek van egy kezdõ és egy záró változata.“
http://www.zmne.hu/Forum/00marc/informatika.htm

„tag
a HTML dokumentumokban szereplõ, azok szerkezetét és megjelenését jelölõ "címkék"; minden címke < > karakterek közé van zárva és többségükhöz egy / karakterrel kezdõdõ lezáró tag is tartozik, amely az illetõ utasítás érvényességi határát jelzi…“
http://www.iif.hu/dokumentumok/niif_fuzetek/szotar/t.html

Kattintsunk az eszköztár Organize (Rendszerezés)
gombjára a Tag (Címke) ablaktábla megnyitásához.
Saját címke létrehozása:
1 Kattintsunk a New (Új) gombra a Tag (Címke)
ablaktáblában, és válasszuk a New Tag (Új címke)
parancsot
2 A Create Tag (Címke létrehozása) párbeszédpanel
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N77-1_AdobeP...

„A Microsoft Office XP programcsomag számtalan újdonsága mellett használhatjuk az úgynevezett Intelligens címkéket (Smart Tag), melyek segítségével a csomag alkalmazásaiban a meghatározott karakterláncokhoz speciális funkciók társíthatók.“
http://www.softwareonline.hu/Article/View.aspx?id=3700
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm a segítséget és a bőséges magyarázatot.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4címke
Ferenc BALAZS
3tag
Ferenc Becker


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tag


Explanation:
Jó volna jobban ismerni a szövegkörnyezetet. Így nem vagyok biztos benne, hogy erről van-e szó. Azonban:
A MarkupLanguage-ek [pl. HTML, XML, stb.] ilyen tag-ekből épülnek föl. Ezek kisebb nagyobb jelek közé írt kijelölő elemek.
HTML példa:
Például ez itt félkövér a többi meg nem.
tag nyitó elem
tag záróelem
Ez a tag gondoskodik arról, hogy a nyitó és záróelem közti rész félkövér [bold] legyen.

Ferenc Becker
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
címke


Explanation:
Én azt hiszem, hogy nem „műszóról“ lesz itt szó, hanem – ahogy Ferenc is gondolja - az angol tagről (magyarul éppen címke), amelynek jelentéséról és használatáról a magyarban összeollóztam néhány hivatkozást:

„In der Datenverarbeitung und Informatik steht das englische Wort Tag [tæg] (Etikett, Anhänger, Aufkleber, Marke, Auszeichner) für die Auszeichnung eines Datenbestandes mit zusätzlichen Informationen.“
http://de.wikipedia.org/wiki/Tag_(Informatik)

„… a szövegben speciálisan "<" és ">" jelek között elhelyezve afféle vezérlõ utasításokat találunk a böngészõ programok számára. Ezeket az utasításokat "TAG"-nek (ejtsd: teg) hívják.“ Ezekbõl két alap típus létezik, a páros és a páratlan tag-ek. A páratlan tag mindig magában áll, míg a páros tag-nek van egy kezdõ és egy záró változata.“
http://www.zmne.hu/Forum/00marc/informatika.htm

„tag
a HTML dokumentumokban szereplõ, azok szerkezetét és megjelenését jelölõ "címkék"; minden címke < > karakterek közé van zárva és többségükhöz egy / karakterrel kezdõdõ lezáró tag is tartozik, amely az illetõ utasítás érvényességi határát jelzi…“
http://www.iif.hu/dokumentumok/niif_fuzetek/szotar/t.html

Kattintsunk az eszköztár Organize (Rendszerezés)
gombjára a Tag (Címke) ablaktábla megnyitásához.
Saját címke létrehozása:
1 Kattintsunk a New (Új) gombra a Tag (Címke)
ablaktáblában, és válasszuk a New Tag (Új címke)
parancsot
2 A Create Tag (Címke létrehozása) párbeszédpanel
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N77-1_AdobeP...

„A Microsoft Office XP programcsomag számtalan újdonsága mellett használhatjuk az úgynevezett Intelligens címkéket (Smart Tag), melyek segítségével a csomag alkalmazásaiban a meghatározott karakterláncokhoz speciális funkciók társíthatók.“
http://www.softwareonline.hu/Article/View.aspx?id=3700


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 132
Grading comment
Köszönöm a segítséget és a bőséges magyarázatot.