KudoZ home » German to Hungarian » Medical (general)

Clearance

Hungarian translation: ürítés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Clearance
Hungarian translation:ürítés
Entered by: Laszlo David

06:28 Aug 5, 2004
German to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: Clearance
Bei Patienten mit eingeschränkter Nierenfunktion (Kreatinin-Clearance 15-60 ml/min) sind nach iv-Verabreichung von Ondansetron sowohl die systemische Clearance als auch das Verteilungsvolumen vermindert, was einen leichten, jedoch klinisch unbedeutenden Anstieg der Eliminationshalbwertzeit zur Folge hat (5,4 h).
Laszlo David
ürítés
Explanation:
Tehát kreatinin-ürítés, azaz eltávolítás a testből. Ez is egy jelentése a szónak a sok közül.
9 Google találat (pl.www.min.hu/taplal.htm: ... Kreatinin-index (%) = kreatinin ürítés (mg-ban) 24 órás gyűjtött
vizeletből x 100. - férfiak Broca súly x 23. Kreatinin-index ... ) Csak azért ilyen kevés, mert az orvosi irodalom általában az angol kifejezést használja más nyelvekben is.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Köszönöm a választ, mind a kettőt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Clearancenovist
5tisztiitaas
ticofeo
4ürítésHalmoforBT


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Clearance


Explanation:
"magyarul" is így mondják. az anyag lebomlásának, kiürülésének mértékét mutatja (időegységre)

novist
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ürítés


Explanation:
Tehát kreatinin-ürítés, azaz eltávolítás a testből. Ez is egy jelentése a szónak a sok közül.
9 Google találat (pl.www.min.hu/taplal.htm: ... Kreatinin-index (%) = kreatinin ürítés (mg-ban) 24 órás gyűjtött
vizeletből x 100. - férfiak Broca súly x 23. Kreatinin-index ... ) Csak azért ilyen kevés, mert az orvosi irodalom általában az angol kifejezést használja más nyelvekben is.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a választ, mind a kettőt!

7 days   confidence: Answerer confidence 5/5
tisztiitaas


Explanation:
ebben az orvosi/pharmakoloogiai szakszoevegben egy nem-neemet mueszoot, az angol "clearence" szoot hasznaaljaak az eleegtelen vesemuekoedees egy defektjeenek leiiraasaara.
egyreeszt szoo van a "csoekkentett osztaastoemeg" maasreeszt a "rendszeres tisztiitoo(hataas) korlaatozoodaasaatool.
szooval itt se nem ueriiteesroel, se nem "engedeelymegadaasrool", "engedeelyezeesroel" van szoo,
amit bizonyos (egyeeb szoevegkoernyezetben) szinteen jelenthet az angol "clearence" szoo. itt nem! itt a vizelet tisztiitaasaarool van szoo, megszuereeseeroel, szeetvaalasztaasaarool, ugyanuugy mint ahogy az egy szennyviiztisztiitooban is toerteenik.

ticofeo
Germany
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman