KudoZ home » German to Hungarian » Other

befriedigend

Hungarian translation: közepes


14:11 Aug 14, 2006
German to Hungarian translations [PRO]
Other
German term or phrase: befriedigend
Létezik valamilyen hivatalos állásfoglalás a német a magyar iskolai osztályzatok egymásnak történő megfeleltetéséről? A gondot ugye az jelenti, hogy No-ban 6 skálán, míg Mo-on 5 skálán osztályoznak. Igazából a "befriedigend" és az "ausreichend" illetve a "mangelhaft" egymástól való megkülönböztetése a problémás. Hogyan szoktatok különbséget tenni a magyar fordításban? Nem csak a megadott, hanem a többi osztályzat magyar megfelelője is érdekelne. Találtam a neten egy hivatalosnak tűnő doksit (http://www.npk.hu/public/palyak/eu/mappa/nemet/a.pdf?PHPSESS... ez alapján a befriedigend = közepes, az ausreichend pedig = elégséges, azonban belép a mangelhaft, amit hiányosként fordít a dokumentum, ilyen viszont nincs a magyarban. Várom javaslataitokat!
Mónika Farkas
Hungarian translation:közepes
Explanation:
http://www.goethe.de/ins/hu/bud/lrn/erg/huindex.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2006-08-14 16:06:24 GMT)
--------------------------------------------------

A "hiányos" osztályzat nem szerepel a magyar rendszerben (ezért hivatalos neve sincs), ezt pótvizsgával szokták áthidalni.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2006-08-14 16:10:47 GMT)
--------------------------------------------------

Kevésbé hivatalos megfogalmatással "kettes alá" vagy "egy ketted".
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Köszönöm, az elégségessel nem értek egyet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5közepes
Attila Széphegyi
4 +1elégséges (2)
Andras Szekany


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elégséges (2)


Explanation:
- nekem több is volt belőle (az unbefriedigend az = 1) amennyire emlékezem: ausreichend = közepes (3) jó = gut (4) sehr gut = 5

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Banati
23 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
közepes


Explanation:
http://www.goethe.de/ins/hu/bud/lrn/erg/huindex.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2006-08-14 16:06:24 GMT)
--------------------------------------------------

A "hiányos" osztályzat nem szerepel a magyar rendszerben (ezért hivatalos neve sincs), ezt pótvizsgával szokták áthidalni.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2006-08-14 16:10:47 GMT)
--------------------------------------------------

Kevésbé hivatalos megfogalmatással "kettes alá" vagy "egy ketted".

Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Köszönöm, az elégségessel nem értek egyet.