KudoZ home » German to Hungarian » Other

olefin

Hungarian translation: poliolefin


16:55 Feb 7, 2012
German to Hungarian translations [PRO]
Science - Other / padló
German term or phrase: olefin
Zur Reinigung und Pflege aller wasserfesten Hartbodenbeläge wie PVC, Linoleum, Kautschuk, Gummi, Olefin geeignet.

Természetesen tudom, mi az olefin, csak így, mint padlóburkolat nem találok rá magyar megfelelőt.

Köszönöm!
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:poliolefin
Explanation:
Magyarul sok helyen poliolefin formában szerepel.

Egy "bőbeszédű" német leírásban is így látom:
"...ist geeignet für alle elastischen Bodenbeläge (PVC, Linoleum, Kautschuk, Polyolefin) mit werkseitiger Oberflächenvergütung."
http://www.kleenpurgatis.de/fileadmin/user_upload/seitenadmi...

Példák:
"poliolefin bázisú padlóburkolatok
http://digitalbau.hu/index.php/PVC-szonyegpadlo-faburkolatok...

"A poliolefin lemezek többféle előnyt kínálnak az eddig használt anyagokkal - elsősorban fémekkel - szemben, a különböző célú berendezések, tartályok, bélések, burkolatok készítésénél."
http://www.pemu.hu/index.php/hu/menu-froccs-lemez-anyagok

Egy másik tisztítószer ismertetőjében:
"Építés utáni és intenzív takarításnál, vízálló kemény- és rugalmas padlóburkolatokon, mint pl.: simított beton, betonkő, márvány, linóleum, gumi, PVC és poliolefin."
http://www.horobkft.hu/hasznalati_utasitasok/kiehl/Dopomat.p...


--------------------------------------------------
Note added at 4 Stunden (2012-02-07 21:43:52 GMT)
--------------------------------------------------



A javaslatot (poliolefin) azért adtam be, mert erre találtam példákat. Nyugodtan fordíthatod azonban az adott környezetben olefinnek is, még ha erre nem is találunk példát. Nincs példa az olefinpadlóra sem, pedig az éppen a PVC-padlóra hajazna. Szóval szerintem egyikkel sem követsz el hibát.
Én egyébként olefinelasztomernek fordítanám, nem tudom, hogy ezt bevállalnád-e?
(Tehát ... PVC, linóleum, kaucsuk, gumi, olefinelasztomer.)

Miről is van szó?

A padlószőnyeg készítésére használt "Olefin" is poliolefinekből (polietilén, polipropilén) áll és az Olefin-Faser elnevezésből rövidülhetett:
"Zu den Olefin-Fasern im engeren Sinne zählt man Fasern aus Polyethylen und Polypropylen."
http://www.roempp.com/prod/

A szilárd padlóburkolat "Olefin"-je az Olefin-Elastomer elnevezésből jöhet. Ez nem, vagy részben térhálósított elegye a polipropilénnek és az EPM vagy EPDM kaucsuknak:
"Den Großteil der sogenannten Olefin-Elastomere bilden unvernetzte, zum Teil auch vernetzte Blends aus isotaktischem Polypropylen und den teilkristallinen Ethylen-Propylen-Kautschuken EPM oder EPDM."
http://www.roempp.com/prod/

Utóbbihoz sorolhatók a termoplasztikus olefinek is és itt akadtam arra az anyagjelzőre, amelyik a legpontosabban adja vissza az anyagféleség besorolását és amely tulajdonképpen főnév:
"Ha az olefinelasztomer részecskéket nem térhálósítják, „termoplasztikus olefin”-nek (TPE-O vagy TPO) nevezik a hőre lágyuló elasztomert."
http://www.muanyagipariszemle.hu/2010/01/hore-lagyulo-elaszt...

"Das für die sogenannten thermoplastischen Elastomere auf Olefin-Basis (TPE-O, TPO) verwendete EP(D)M unterscheidet sich von den konventionellen, vernetzbaren EP(D)M dadurch, daß …"
http://www.roempp.com/prod/

Ezeket is használják burkolóanyagnak, ezen belül padlóburkolónak is:
"Insbesondere betrifft sie als Bedeckungsmaterialien verwendete olefinische thermoplastische Elastomer-Zusammensetzungen, …"
"… Bodenbeläge für den Innenbereich für Küchen, Toiletten, Bäder, Bodenbeläge für den Außenbereich für die Veranda, Terrasse, den Balkon und den Pkw-Stellplatz, …"
http://www.patent-de.com/19980409/DE69315386T2.html
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4poliolefin
Ferenc BALAZS
4olefin padlószőnyeg
László Virag


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
olefin padlószőnyeg


Explanation:
Ilyen van egy csomó.
németül is: olefin bodenschutzmatten

Example sentence(s):
  • OLEFIN-PADLÓSZŐNYEG PVC HÁTLAPPAL Ideális az utcai finom por letörlésére épületeken belüli területeken. Ezt a szőnyeget a nagy porfelfogó képesség jellemzi. Csúszásbiztos.

    Reference: http://www.baudocu.hu/szennyfogo-szonyeg-rendszerek-termekek...
László Virag
Germany
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poliolefin


Explanation:
Magyarul sok helyen poliolefin formában szerepel.

Egy "bőbeszédű" német leírásban is így látom:
"...ist geeignet für alle elastischen Bodenbeläge (PVC, Linoleum, Kautschuk, Polyolefin) mit werkseitiger Oberflächenvergütung."
http://www.kleenpurgatis.de/fileadmin/user_upload/seitenadmi...

Példák:
"poliolefin bázisú padlóburkolatok
http://digitalbau.hu/index.php/PVC-szonyegpadlo-faburkolatok...

"A poliolefin lemezek többféle előnyt kínálnak az eddig használt anyagokkal - elsősorban fémekkel - szemben, a különböző célú berendezések, tartályok, bélések, burkolatok készítésénél."
http://www.pemu.hu/index.php/hu/menu-froccs-lemez-anyagok

Egy másik tisztítószer ismertetőjében:
"Építés utáni és intenzív takarításnál, vízálló kemény- és rugalmas padlóburkolatokon, mint pl.: simított beton, betonkő, márvány, linóleum, gumi, PVC és poliolefin."
http://www.horobkft.hu/hasznalati_utasitasok/kiehl/Dopomat.p...


--------------------------------------------------
Note added at 4 Stunden (2012-02-07 21:43:52 GMT)
--------------------------------------------------



A javaslatot (poliolefin) azért adtam be, mert erre találtam példákat. Nyugodtan fordíthatod azonban az adott környezetben olefinnek is, még ha erre nem is találunk példát. Nincs példa az olefinpadlóra sem, pedig az éppen a PVC-padlóra hajazna. Szóval szerintem egyikkel sem követsz el hibát.
Én egyébként olefinelasztomernek fordítanám, nem tudom, hogy ezt bevállalnád-e?
(Tehát ... PVC, linóleum, kaucsuk, gumi, olefinelasztomer.)

Miről is van szó?

A padlószőnyeg készítésére használt "Olefin" is poliolefinekből (polietilén, polipropilén) áll és az Olefin-Faser elnevezésből rövidülhetett:
"Zu den Olefin-Fasern im engeren Sinne zählt man Fasern aus Polyethylen und Polypropylen."
http://www.roempp.com/prod/

A szilárd padlóburkolat "Olefin"-je az Olefin-Elastomer elnevezésből jöhet. Ez nem, vagy részben térhálósított elegye a polipropilénnek és az EPM vagy EPDM kaucsuknak:
"Den Großteil der sogenannten Olefin-Elastomere bilden unvernetzte, zum Teil auch vernetzte Blends aus isotaktischem Polypropylen und den teilkristallinen Ethylen-Propylen-Kautschuken EPM oder EPDM."
http://www.roempp.com/prod/

Utóbbihoz sorolhatók a termoplasztikus olefinek is és itt akadtam arra az anyagjelzőre, amelyik a legpontosabban adja vissza az anyagféleség besorolását és amely tulajdonképpen főnév:
"Ha az olefinelasztomer részecskéket nem térhálósítják, „termoplasztikus olefin”-nek (TPE-O vagy TPO) nevezik a hőre lágyuló elasztomert."
http://www.muanyagipariszemle.hu/2010/01/hore-lagyulo-elaszt...

"Das für die sogenannten thermoplastischen Elastomere auf Olefin-Basis (TPE-O, TPO) verwendete EP(D)M unterscheidet sich von den konventionellen, vernetzbaren EP(D)M dadurch, daß …"
http://www.roempp.com/prod/

Ezeket is használják burkolóanyagnak, ezen belül padlóburkolónak is:
"Insbesondere betrifft sie als Bedeckungsmaterialien verwendete olefinische thermoplastische Elastomer-Zusammensetzungen, …"
"… Bodenbeläge für den Innenbereich für Küchen, Toiletten, Bäder, Bodenbeläge für den Außenbereich für die Veranda, Terrasse, den Balkon und den Pkw-Stellplatz, …"
http://www.patent-de.com/19980409/DE69315386T2.html


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Köszönöm!