KudoZ home » German to Hungarian » Tech/Engineering

Druckguss-Werkzeugwechsel

Hungarian translation: nyomásos öntőszerszám cseréje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Druckguss-Werkzeugwechsel
Hungarian translation:nyomásos öntőszerszám cseréje
Entered by: Eva Blanar

15:50 Dec 11, 2003
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Druckguss-Werkzeugwechsel
valamilyen szerszámcsere / átszerszámozás, csak azt nem tudom, hogy mit kezdjek a Druckguss-szal. A szerszám van öntve? És früccsöntve vagy présöntve? Vagy így mondják a fröccsöntõ/ présöntõgép szerszámozását?

Azok számára, akiknek ez mond valamit, ez egy fémszerkezeteket és fémtömegcikkeket gyártó cég, de semmi közelebbi nem derül ki, csak néhány terméket említenek meg itt-ott (Plattenanker, Ankerbolzen - majd még jövök ezekkel is), de az anyag más részeiben, közvetlen összefüggés nincs.
Eva Blanar
Hungary
nyomásos önt?szerszám csere
Explanation:
a druckguss= nyomásos öntést (mint technológia) és nyomásos öntvényt (munkadarab) jelenthet, szövegösszefüggést?l függ?en.
Itt a nyomásos önt?szerszám cseréjér?l van szó. Másképpen kokillának is mondják a szakmában.
A nyomásos öntést présöntésnek is nevezik, ha nagy nyomással "préselik" lövik az olvadt fémet a szerszámba.
Remélem segítettem.
V. János (jaxaw)
okl. kohómérnök
Selected response from:

János Vinkó
Hungary
Grading comment
mint kiderült, itt fémet öntenek, úgyhogy ezt választottam: köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2fröccsöntő szerszám cseréjexxxHungi
5nyomásos önt?szerszám csereJános Vinkó
4nyomásos öntőszerszám cseréje
Andras Szekany


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
nyomásos önt?szerszám csere


Explanation:
a druckguss= nyomásos öntést (mint technológia) és nyomásos öntvényt (munkadarab) jelenthet, szövegösszefüggést?l függ?en.
Itt a nyomásos önt?szerszám cseréjér?l van szó. Másképpen kokillának is mondják a szakmában.
A nyomásos öntést présöntésnek is nevezik, ha nagy nyomással "préselik" lövik az olvadt fémet a szerszámba.
Remélem segítettem.
V. János (jaxaw)
okl. kohómérnök

János Vinkó
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 4
Grading comment
mint kiderült, itt fémet öntenek, úgyhogy ezt választottam: köszönöm!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
fröccsöntő szerszám cseréje


Explanation:
Ma már ez a neve

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 786

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zsozs: 100%, hogy fröccsöntõ-szerszám csere
2 hrs

agree  Laszlo David: helyes
4 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nyomásos öntőszerszám cseréje


Explanation:
a "présöntés" is rokon fogalom, a lényeg majdnem ugyanaz, de, "présönteni" fémet szoktak - itt meg, ha jól tudom, PET (polietilén?) palackokról van szó

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 912