KudoZ home » German to Norwegian » Construction / Civil Engineering

vollhandwerklich

Norwegian translation: (fullt) håndverksmessig


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:vollhandwerklich
Norwegian translation:(fullt) håndverksmessig
Entered by: Svein Hartwig Djaerff

09:28 Aug 26, 2010
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: vollhandwerklich
Forekommer i et skjema for registrering av håndverksbedrift, under bransje/virksomhet:
"Einbau von genormet Bauteilen (Ich bin darauf hingewiesen worden, keine eintragungspflichtigen vollhandwerklichen Tätigkeiten ausüben zu dürfen)
-> registreringspliktig totalentreprise?
Eivind Lilleskjaeret
(fullt) håndverksmessig
Explanation:
noe slikt, vil jeg tro, Eivind. Poenget er vel at vedk. ikke har nødvendige tillatelser til å utføre håndveksarbeid, men f.eks. kun reparasjoner og vedlikehold?
Selected response from:

Svein Hartwig Djaerff
Norway
Grading comment
skrev "registreringspliktige håndverkstjenester"
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(registrert) håndverk(saktivitet)
Tor G Jensen
3(fullt) håndverksmessig
Svein Hartwig Djaerff


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(fullt) håndverksmessig


Explanation:
noe slikt, vil jeg tro, Eivind. Poenget er vel at vedk. ikke har nødvendige tillatelser til å utføre håndveksarbeid, men f.eks. kun reparasjoner og vedlikehold?

Svein Hartwig Djaerff
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 19
Grading comment
skrev "registreringspliktige håndverkstjenester"

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(registrert) håndverk(saktivitet)


Explanation:
Vanskelig å gi et eksakt svar, men et søk etter "vollhandwerk" på Google gir treff som kan forklare hva dette dreier seg om.
...eintragungspflichtigen vollhandwerklichen Tätigkeiten...
har tydeligvis sammenheng med typer håndverksaktivitet som i Tyskland bare tillates utført av personer med registrert fagbrev.


    Reference: http://forum.bmwi.de/showthread.php?t=29
Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ditt svar var også til hjelp, Tor, men kunne bare gi poeng til en.