KudoZ home » German to Norwegian » Engineering: Industrial

Trockenlöschleitung

Norwegian translation: Tørrør / Sprinkelrør


07:20 Mar 14, 2007
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Industriventilator
German term or phrase: Trockenlöschleitung
Sie ist als Trockenlöschleitung ausgeführt.

Kan det være snakk om en pulverledning for brannslukking eller noe sånt her? Jeg har dessverre ikke noe mer sammenheng enn dette.
Astrid Waatland
Norway
Norwegian translation:Tørrør / Sprinkelrør
Explanation:
Kanskje du kan oversette "Trockenlöschleitung" med "tørrør" eller ev. "tørrørsanlegg" og "Löschleitung" med sprinklerrør? Ordene gir noen relevante referanser:
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Tusen takk! :))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tørrstoffledning
Per Bergvall
1Tørrør / Sprinkelrør
Bjørnar Magnussen


Discussion entries: 1





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tørrstoffledning


Explanation:
Se også http://www.proz.com/kudoz/956642

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Men hva da med "Löschleitung"? Det passer liksom ikke helt med "stoffledning" - eksempelsetning: Der Anschluss für die Löschleitung ist mit dem Hinweisschild "Schlauchanschluss" gut sichtbar zu kennzeichnen!


1 day50 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Trockenlöschleitung / Löschleitung
Tørrør / Sprinkelrør


Explanation:
Kanskje du kan oversette "Trockenlöschleitung" med "tørrør" eller ev. "tørrørsanlegg" og "Löschleitung" med sprinklerrør? Ordene gir noen relevante referanser:

Example sentence(s):
  • Areal-vanntetthet sprinklere med utvidet dekning: (...) 3. Systemtype: er våtrør, tørrør, eller forutløsningsanlegg
  • Som veiledning for slik vurdering uttaler FG at i følgende, og tilsvarende, områder skal ugalvaniserte sprinklerrør alltid males: I tørrørsanlegg(...)

    Reference: http://www.google.com/search?q=cache:N21SG1Aq3r8J:www.tyco-c...
    Reference: http://www.sprinkleranlegg.no/onimages/sprinklermelding01200...
Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 18
Grading comment
Tusen takk! :))