KudoZ home » German to Norwegian » Mechanics / Mech Engineering

Hebel - Schneidemaschine

Norwegian translation: kuttemaskin (med spak)


13:59 Dec 1, 2004
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Hebel - Schneidemaschine
Hei, hva kaller dere denne "maskinen" på norsk ?
Jeg fant flere varianter på nettet (skjæreapparat, skjæremaskin, kuttemaskin)
Her er et bilde:
http://shop.allago.de/hebel_schneidemaschine_533.asp

På forhånd takk for all hjelp !
Hilsen Tone
Tone Wittmann
Norwegian translation:kuttemaskin (med spak)
Explanation:
Binders sier både kuttemaskin og skjæremaskin. iFinger Pons DE>EN sier at en "Schneidermaschine" er en "cutter", og iFinger KF Teknisk EN>NO sier at en "cutter" er en "skjæremaskin". Her er det fritt valg, og spaken kan tas med om du vil for å skille maskinen fra den typen som skjærer horisontalt med en kniv, uten noen "Hebel".

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 46 mins (2004-12-01 22:46:34 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, \"Schneidemaschine\", ikke \"Schneidermaschine\" som for så vidt kunne vært greit å ha i Norge der skredderne dør ut i tur og orden.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kutter med hevarmmontanus
4kuttemaskin (med spak)
Tor G Jensen


Discussion entries: 1





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kuttemaskin (med spak)


Explanation:
Binders sier både kuttemaskin og skjæremaskin. iFinger Pons DE>EN sier at en "Schneidermaschine" er en "cutter", og iFinger KF Teknisk EN>NO sier at en "cutter" er en "skjæremaskin". Her er det fritt valg, og spaken kan tas med om du vil for å skille maskinen fra den typen som skjærer horisontalt med en kniv, uten noen "Hebel".

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 46 mins (2004-12-01 22:46:34 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, \"Schneidemaschine\", ikke \"Schneidermaschine\" som for så vidt kunne vært greit å ha i Norge der skredderne dør ut i tur og orden.


    Reference: http://www.binders.no/TGePortal/tgjsp/ctrl?action=showgroup&...
Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 119

1 day28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kutter med hevarm


Explanation:
Brukes til kutting av papirark, plastark etc

montanus
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian