KudoZ home » German to Polish » Art/Literary

Erb & Gerichtsherr

Polish translation: dziedzic i sedzia ziemski


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Erb & Gerichtsherr
Polish translation:dziedzic i sedzia ziemski
Entered by: lim0nka

19:27 Oct 27, 2002
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary / heraldyka
German term or phrase: Erb & Gerichtsherr
Erb und Gerichtsherr auf Jarocin
Erb = dziedzic na... ???
lim0nka
United Kingdom
dziedzic i sedzia ziemski
Explanation:
Erbherr = dziedzic
Gerichtherr = Inhaber der Gerichtsbarkeit (z.B. Gutsherr, Landesherr) Duden => czyli np. sedzia ziemski

Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
I niech tak zostanie. Bardzo dziękuję. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Dziedziczny Pan i...Mestwin
3dziedzic i sedzia ziemskiZbigniew Balawender


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dziedzic i sedzia ziemski


Explanation:
Erbherr = dziedzic
Gerichtherr = Inhaber der Gerichtsbarkeit (z.B. Gutsherr, Landesherr) Duden => czyli np. sedzia ziemski




    Reference: http://www.bezuprzedzen.pl/urzedy/urzedyziemskie.html
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341
Grading comment
I niech tak zostanie. Bardzo dziękuję. :)

2037 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dziedziczny Pan i...


Explanation:
to chyba nie calkiem tak - Erbherr to nie tyle dziedzic (tym terminem oznaczani byli tez dziedzice innych rang) ale po prostu Dziedziczny Pan, podobnie Gerichtsherr to nie Sedzia Ziemski tylko Pan majacy prawo jurysdykcji nad swoimi poddanymi

Mestwin