KudoZ home » German to Polish » Art/Literary

pytanie konkursowe I/7

Polish translation: Samochód jedzie coraz szybciej

21:24 Jan 10, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary / konkurs
German term or phrase: pytanie konkursowe I/7
"Das Auto fährt immer schneller, seit Vera 30 wurde. Warum anhalten. Geht nicht. Aussteigen, um zu laufen, warum?"

Zasady tu:
http://www.proz.com/topic/17070

Proszê o Wasz¹ opiniê 8 pytañ czy przed³u¿yæ do 10?
Anna Bittner
Polish translation:Samochód jedzie coraz szybciej
Explanation:
Samochód jedzie coraz szybciej, odkąd Vera skończyła trzydziestkę. Zatrzymać się? - niemożliwe. Wysiąść, żeby iść piechotą - po co?
Selected response from:

Klet
Grading comment
Dziś punkty dla Klet za ciekawą wersję "z myślnikami". Podobały mi się też propozycje lim0nki i tygru - wyróżnienia!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bezczelna kompilacja
leff
3 +1I/7
A_Lex
2 +1Ale samochod przyspiesza, odkad Vera minela trzydziestke.
Jerzy Czopik
3I/7
Agnieszka Hayward
1Samochód jedzie coraz szybciej
Klet
1Jej auto (woz, wozik, bryka, wehikul, pojazd mechaniczny) jedzie coraz szybciej, od kiedy Vera ...
Grzegorz Cygan
1I/7
lim0nka
171 ewosruknok einatyp
SATRO


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
I/7


Explanation:
Od kiedy Vera skończyła 30 lat, samochód jedzie coraz szybciej. Po co się zatrzymywać? Nic z tego. Wysiąść, żeby iść pieszo? Dlaczego?

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2004-01-10 21:46:16 GMT)
--------------------------------------------------

tak się przejęłam tym przyspieszeniem, że zapomniałam o dopisku:
10, oczywiście :o)

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 173

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
I/7


Explanation:
Samochód ciągle przyspiesza, od kiedy Vera skończyła 30 lat. Bo i po co się zatrzymywać. Nie da rady. Wysiąść, by iść na piechotę, a niby czemu?

Może mało twórcze, ale występując w opóźnieniu, po wypowiedziach mistrzów, małe mam szanse na zabłyśnięcie... ;o)

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-10 22:00:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Pytań poproszę DUŻO! Może w końcu wena na mnie spłynie...

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 188

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: ...albo pozostali siê znudz¹ ;-P
5 hrs
  -> Dziêki. Leszek jak zwykle mnie motywuje ;oP

13 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
71 ewosruknok einatyp


Explanation:
Dla mnie 10...

Po trzydziestce samochód Very przyspieszył. Zatrzymać się? To nie ma sensu. Wysiadać tylko po to, żeby się przejć piechotą?

Albo:

Przy trzcim krzyżyku bryka Very zaczęła palić gumy. Zatrzymują się tylko młotki i ślimaki, bo i po co? A wyłazić z ciepłej bryczki, po to żeby smyrać na piechotę?



--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-01-10 21:56:08 GMT)
--------------------------------------------------

Tam na końcu miało być oczywiście ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2004-01-10 22:06:03 GMT)
--------------------------------------------------

Psst!! LinOnka mięknie!!

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3361

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lim0nka: hm... wysz³o na to, ¿e to samochód skoñczy³ 30 lat ;) // fakt, nie znam siê na przenoœniach, jestem paskudn¹ racjonalistk¹ i wszelkie urojenia s¹ mi obce ideologicznie :P
7 mins
  -> A ty to siê nie znasz, przeca to przenoœnia jest... Bryczka Very ma tyle lat co sama Vera!!! Przecie¿ to jej ¿ycie jest!! Wiêc proszê mi tu nie amputowaæ, bo siem zd¿aŸniê!!

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Ale samochod przyspiesza, odkad Vera minela trzydziestke.


Explanation:
Po co sie zatrzymywac, to niemozliwe. Wysiasc, zeby pojsc dalej na nogach, tylko po co?

Zadaj 10 pytan.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-10 22:40:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Das nächste Mal gehe ich lieber zu Fuß.
Bitte \"pojsc dalej pieszo\" bewerten, danke!

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Agnieszka Hayward: hm... "pójœæ na nogach"....?
8 mins
  -> jasne, pieszo po rozum do glowy. Asche auf mein Haupt :-(

agree  GingerR: tygru, "na nogach" sie chodzi w Krakowie - own experience :-)
1 hr

neutral  lim0nka: oj tak, tam wychodz¹ na pole, id¹ na nogach, na bombki choinkowe mówi¹ bañki, a lody uparcie kupuj¹ na ga³ki :)
1 hr
  -> Ale tak macie przynajmniej regionalny koloryt :-) Cieszcie sie, ze nie jestem centusiem i dziele sie ty wszystkim z Wami

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
I/7


Explanation:
Samochód znacznie przyspieszył, odkąd Verze stuknęła trzydziestka. Zatrzymać się? Bez sensu. Wysiąść, aby dalej biec, po co?

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2004-01-10 22:07:17 GMT)
--------------------------------------------------

a pytań oczywiście niech będzie jak najwięcej;)))

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 57 mins (2004-01-10 23:22:42 GMT)
--------------------------------------------------

;) wersja nr 2:

Samochód mknie z zawrotną prędkością, odkąd Vera przekroczyła trzydziestkę. Postój nie wchodzi już w grę. Wyskoczyć, by iść dalej pieszo, po co?

A_Lex
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 345

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  SATRO: Nawet ze 100 ;-) // Jak dojdziemy do 300 to mamy kolektywne t³umaczenie ca³ego dzie³a ;-)
8 mins
  -> no, jak bysmy sie tak rozpedzili, to i 200 damy rade;))

agree  GingerR
1 hr
  -> dziêkujê œlicznie;)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bezczelna kompilacja


Explanation:
A co? Od kiedy to trzeba znać język, żeby tłumaczyć? ;-P

Auto przyśpieszyło od ukończenia przez nią trzydziestki. Po co stawać? Nie da rady. Wysiąść i zacząć biec? Po co?

A pytań jak najmniej, bo Ania musi jeszcze pomyśleć o konkursie EN>PL!

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 743

14 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Jej auto (woz, wozik, bryka, wehikul, pojazd mechaniczny) jedzie coraz szybciej, od kiedy Vera ...


Explanation:
... skonczyla lat 30. Zatrzymywac sie? Nie da rady. Wysiadac, by dalej isc pieszo? Po co?

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-11 11:34:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Inaczej:
\"... Zatrzymac sie? Nie da rady. Wysiasc, by dalej isc pieszo? Po co?

Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 454

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Samochód jedzie coraz szybciej


Explanation:
Samochód jedzie coraz szybciej, odkąd Vera skończyła trzydziestkę. Zatrzymać się? - niemożliwe. Wysiąść, żeby iść piechotą - po co?

Klet
PRO pts in pair: 55
Grading comment
Dziś punkty dla Klet za ciekawą wersję "z myślnikami". Podobały mi się też propozycje lim0nki i tygru - wyróżnienia!