Gabellichtschranke

Polish translation: czujnik optyczny szczelinowy

German term or phrase:Gabellichtschranke
Polish translation:czujnik optyczny szczelinowy
Entered by: Crannmer

16:40 Nov 22, 2006
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics
German term or phrase: Gabellichtschranke
+ prośba o pomoc w rozszyfrowaniu sensu całego zdania :-).
Die genaue Positionierung erfolgt über eine Gabellichtschranke, die von einer auf der Motorachse angebrachten Metallscheibe befahren wird.

Z góry pięknie dziękuję!
Joanna Łuczka
Poland
czujnik optyczny szczelinowy
Explanation:
... zapewnia szczelinowy czujnik optyczny, ktorego wiazke swiatla przerywa metalowa tarczka przymocowana do walu silnika

http://www.google.de/search?hl=de&q=czujnik optyczny szczeli...


--------------------------------------------------
Note added at 53 Min. (2006-11-22 17:33:37 GMT)
--------------------------------------------------

A tak to wyglada:

http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1800/1850/1853/185377_...

http://images.mercateo.com/images/products/RS_Components/cd3...

http://www.di-soric.de/media/images/Comp_disoric-oguanalog1_...

http://www.shop.robotikhardware.de/shop/catalog/images/GP1A3...

uvm.
IMHO okreslenie szczelinowy pasuje lepiej, niz Gabel- ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 54 Min. (2006-11-22 17:35:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.sciaga.pl/tekst/53567-54-czujniki_optyczne
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Jak zwykle wyczerpująco :-), dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4czujnik optyczny szczelinowy
Crannmer
4Dokładne pozycjonowanie zapewnia fotokomórka o kształcie litery Y,
Andrzej Lejman


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dokładne pozycjonowanie zapewnia fotokomórka o kształcie litery Y,


Explanation:
między której nadajnik a odbiornik wjeżdża metalowa tarcza, umieszczona na osi silnika.

Ogólnie wiadomo, o co chodzi, tylko właśnie z tym opisem Gabellichtschranke jest pewien kłopot.
Fotokomórka, której nadajnik i odbiornik są umieszczone na końcach podstawy w kształcie litery Y/U? Ach, ten niemiecki techniczny...Czasem pozazdrościć, czasem przekląć ;-)

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 23

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
czujnik optyczny szczelinowy


Explanation:
... zapewnia szczelinowy czujnik optyczny, ktorego wiazke swiatla przerywa metalowa tarczka przymocowana do walu silnika

http://www.google.de/search?hl=de&q=czujnik optyczny szczeli...


--------------------------------------------------
Note added at 53 Min. (2006-11-22 17:33:37 GMT)
--------------------------------------------------

A tak to wyglada:

http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1800/1850/1853/185377_...

http://images.mercateo.com/images/products/RS_Components/cd3...

http://www.di-soric.de/media/images/Comp_disoric-oguanalog1_...

http://www.shop.robotikhardware.de/shop/catalog/images/GP1A3...

uvm.
IMHO okreslenie szczelinowy pasuje lepiej, niz Gabel- ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 54 Min. (2006-11-22 17:35:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.sciaga.pl/tekst/53567-54-czujniki_optyczne

Crannmer
PRO pts in category: 138
Grading comment
Jak zwykle wyczerpująco :-), dzięki!