Zinsabschlagsteuer

Polish translation: zaliczkowy podatek od odsetek (potrącany u źródła)

German term or phrase:Zinsabschlagsteuer
Polish translation:zaliczkowy podatek od odsetek (potrącany u źródła)
Entered by: Uwe Kirmse

21:16 Jan 23, 2003
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
German term or phrase: Zinsabschlagsteuer
?
Alina Brockelt
zaliczkowy podatek od odsetek (potrącany u źródła)
Explanation:
zrodlo:
Leksykon Doradztwa Podatkowego

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 21:39:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Teraz poczytalem w linku. Wiadomo, ze o to chodzi, ale tu chodzilo o tlumaczenie. Ale glosariusz dodalem sobie do ulubionych, dzieki! Przyda sie na pewno.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 21:43:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Zinsabschlagsteuer wird an der Quelle erhobe, also direkt von der Bank abgeführt. In der Steuererklärung kann sie auf die Kapitalertragssteuer angerechet werden, die im Gegensatz zur Z. keine Quellensteuer ist.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 21:45:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Da die K. Bestandteil der Einkommenssteuer ist, kann man die Z. natürlich auch als Vorauszahlung auf diese ansehen.
Selected response from:

Uwe Kirmse
Grading comment
Dziekuje!!!!!!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zaliczkowy podatek od odsetek (potrącany u źródła)
Uwe Kirmse
2 +1odpowiedź powyżej
Jerzy Czopik
3podatek od lokat bankowych
Andrzej Lejman
2zryczałtowany podatek, płatny od odsetek, uzyskiwanych z lokat kapitałowych
Jerzy Czopik


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zryczałtowany podatek, płatny od odsetek, uzyskiwanych z lokat kapitałowych


Explanation:
Tylko przypuszczam, bo mniej więcej o to draństwo tu chodzi.
Tylko tu patrzą, jakby nam pieniądze z kieszeni wyciągnąć....

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 21:20:16 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

http://www.commerzbank.de/glossar/Zinsabst.html
http://www.lbs-nord.de/PL6D/pl6d.htm?detail_snr=194

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podatek od lokat bankowych


Explanation:
czyli "podatek Belki"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 21:26:11 (GMT)
--------------------------------------------------

a właściwie \"kapitałowych\", bo dotyczy również funduszów powierniczych, inwestycyjnych polis na zycie i rządowych obligacji.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3752

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zaliczkowy podatek od odsetek (potrącany u źródła)


Explanation:
zrodlo:
Leksykon Doradztwa Podatkowego

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 21:39:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Teraz poczytalem w linku. Wiadomo, ze o to chodzi, ale tu chodzilo o tlumaczenie. Ale glosariusz dodalem sobie do ulubionych, dzieki! Przyda sie na pewno.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 21:43:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Zinsabschlagsteuer wird an der Quelle erhobe, also direkt von der Bank abgeführt. In der Steuererklärung kann sie auf die Kapitalertragssteuer angerechet werden, die im Gegensatz zur Z. keine Quellensteuer ist.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 21:45:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Da die K. Bestandteil der Einkommenssteuer ist, kann man die Z. natürlich auch als Vorauszahlung auf diese ansehen.

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474
Grading comment
Dziekuje!!!!!!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: o to właśnie chodzi, wystarczy poczytać w linkach pod moją odpowiedzią
1 min
  -> Przepraszam, nie czytalem, bo nie sa do klikniecia (another bug?). Popatrzylem tylko w slowniku.

agree  Grzegorz Cygan: Richtig so; der Unterschied ist aber wirklich nicht sofort bemerkbar.
13 hrs

39 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
odpowiedź powyżej


Explanation:
a tu tylko linki w lepszym miejscu, żeby można je było klinąć


    Reference: http://www.lbs-nord.de/PL6D/pl6d.htm?detail_snr=194
    Reference: http://www.commerzbank.de/glossar/Zinsabst.html
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uwe Kirmse: :-)
20 hrs