KudoZ home » German to Polish » Bus/Financial

Kurs-Gewinn-Verhältnis

Polish translation: stosunek ceny do zysku - C/Z

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kurs-Gewinn-Verhältnis
Polish translation:stosunek ceny do zysku - C/Z
Entered by: Alina Brockelt

18:49 Jan 28, 2003
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
German term or phrase: Kurs-Gewinn-Verhältnis
W wykresie do tekstu gieldowego. Podany jest tylko skrot KGV. Podejrzewam, ze istnieje jakis adekwatny skrot w polskiej terminologii gieldowej?
Alina Brockelt
C/Z
Explanation:
Stosunek ceny do zysku.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 18:59:20 (GMT)
--------------------------------------------------

C/Z - stosunek ceny średniej akcji do zysku
netto przypadającego na 1 akcję.
http://www.money.pl/gieldy/ceto/akcje/charakterystyka/
Selected response from:

Grzegorz Cygan
Grading comment
Dziekuje bardzo.
Tez wole rodzima wersje :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2C/Z
Grzegorz Cygan
4 +1P/E - stosunek ceny akcji do przypadającego na nią zysku
Uwe Kirmse


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
P/E - stosunek ceny akcji do przypadającego na nią zysku


Explanation:
Znalazlem tylko taki skrot, chyba z angielskiego. Cena to moim zdaniem jest zysk.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 18:57:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Nonsens - cena to nie zysk tylko kurs :-)


    Reference: http://www.gielda.pl/a_fundamentalna.htm
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Balawender: Je¶li kto¶ bardziej ¶wiatowo woli, to równie¿ po polsku pisze "wska¼nik P/E" price/earnigs ratio. Po niemiecku krótko KGV :-)
1 hr

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
C/Z


Explanation:
Stosunek ceny do zysku.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 18:59:20 (GMT)
--------------------------------------------------

C/Z - stosunek ceny średniej akcji do zysku
netto przypadającego na 1 akcję.
http://www.money.pl/gieldy/ceto/akcje/charakterystyka/


    Reference: http://6plus.interklasa.pl/szesc/strony/str1692.htm
Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 454
Grading comment
Dziekuje bardzo.
Tez wole rodzima wersje :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Balawender: oczywi¶cie, ¿e tak. Jednak jest to "wska¼nik cena/zysk" (czyli C/Z)
1 hr

agree  Ewunia
1 hr