KudoZ home » German to Polish » Bus/Financial

Dividendenrendite

Polish translation: stopa wyplaty dywidendy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Dividendenrendite
Polish translation:stopa wyplaty dywidendy
Entered by: Alina Brockelt

19:04 Jan 28, 2003
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
German term or phrase: Dividendenrendite
gielda
Alina Brockelt
stopa dywidendy
Explanation:
Stopa dywidendy - stosunek wartości dywidendy za ostatni zatwierdzony
rok obrotowy przypadającej na 1 akcję do ceny średniej akcji.

Dividendenrendite
Die Dividendenrendite ist eine Kennzahl zur Bewertung und zum Vergleich von Aktien. Die Dividendenrendite setzt die vom Unternehmen gezahlte Dividende mit dem Kurs der Aktien in Verhältnis. Diese Kennzahl kann sowohl auf Basis der momentan gezahlten Dividende, als auch auf Basis von erwarteten künftigen Dividenden berechnet werden.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 19:23:26 (GMT)
--------------------------------------------------

a jednak> stopa wyplaty dywidendy (bo jest wsk. aktualny, a nie za ost. rok)
Prosze tu:

Stopa wypłaty dywidendy (kwota wypłaconej dywidendy na jedną akcję
/ aktualny kurs giełdowy jednej akcji)
http://www.tueuropa.com.pl/prospekt/r14.html
Selected response from:

Grzegorz Cygan
Grading comment
Dziekuje!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1stopa dywidendy
Grzegorz Cygan
4oprocentowanie dywidendy
Ewunia


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stopa dywidendy


Explanation:
Stopa dywidendy - stosunek wartości dywidendy za ostatni zatwierdzony
rok obrotowy przypadającej na 1 akcję do ceny średniej akcji.

Dividendenrendite
Die Dividendenrendite ist eine Kennzahl zur Bewertung und zum Vergleich von Aktien. Die Dividendenrendite setzt die vom Unternehmen gezahlte Dividende mit dem Kurs der Aktien in Verhältnis. Diese Kennzahl kann sowohl auf Basis der momentan gezahlten Dividende, als auch auf Basis von erwarteten künftigen Dividenden berechnet werden.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 19:23:26 (GMT)
--------------------------------------------------

a jednak> stopa wyplaty dywidendy (bo jest wsk. aktualny, a nie za ost. rok)
Prosze tu:

Stopa wypłaty dywidendy (kwota wypłaconej dywidendy na jedną akcję
/ aktualny kurs giełdowy jednej akcji)
http://www.tueuropa.com.pl/prospekt/r14.html



    Reference: http://www.freenet.de/freenet/finanzen/finanzlexikon/?frn024...
    Reference: http://www.money.pl/gieldy/ceto/akcje/charakterystyka/
Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 454
Grading comment
Dziekuje!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Balawender: ju¿ po zwodach, ale punkty siê nale¿± :-)
1 day 37 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oprocentowanie dywidendy


Explanation:
Rendite : die Verzinsung ; effektiver Ertrag ( eines Wertpapiers)


(im Großes Fremdwörterbuch
Bibliographisches Institut Leipzig )




Ewunia
Poland
PRO pts in pair: 116