KudoZ home » German to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Nebenprodukt

Polish translation: produkt uboczny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Nebenprodukt
Polish translation:produkt uboczny
Entered by: Grażyna Lesińska

11:30 Jul 26, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
German term or phrase: Nebenprodukt
Furan und seine ***Nebenprodukte*** können in Tierversuchen Tumoren erzeugen und das Erbgut verändern.


Czy oprócz tego, ¿e to "produkty uboczne", mo¿e tak¿e oznaczaæ "produkty pochodne"?

Produkt uboczny nijak mi tu nie pasuje, bo to nie opis reakcji chemicznej, tylko w³aœciwoœci furanu.
TIA
Agnieszka Hayward
Poland
produkt uboczny
Explanation:
Wiadomo jedno: akryloamid, furan i prawdopodobnie również jego produkty uboczne mog±, jak wykazuj± badania przeprowadzane ze zwierzętami, wywoływać nowotwory i powodować zmiany w genomie.
http://www.swiatkonsumenta.pl/testy.php?action=showtest&cate...

Selected response from:

Grażyna Lesińska
Poland
Grading comment
Dzieki za link, acz miejscami tekst mocno kulawy. Tak, czy inaczej, pomogl mi w szukaniu "wlasciwej drogi" :o)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1produkty uboczne
leff
3 +2produkt ubocznyGrażyna Lesińska


Discussion entries: 2





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
produkt uboczny


Explanation:
Wiadomo jedno: akryloamid, furan i prawdopodobnie również jego produkty uboczne mog±, jak wykazuj± badania przeprowadzane ze zwierzętami, wywoływać nowotwory i powodować zmiany w genomie.
http://www.swiatkonsumenta.pl/testy.php?action=showtest&cate...



Grażyna Lesińska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Dzieki za link, acz miejscami tekst mocno kulawy. Tak, czy inaczej, pomogl mi w szukaniu "wlasciwej drogi" :o)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iwona Domanska
23 mins

agree  rjz
6 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
produkty uboczne


Explanation:
Jak najbardziej mogą być i są w gotowym produkcie. Produkty chemicznie czyste praktycznie nie istnieją. A takie produkty uboczne, choć występują w niewielkich ilościach, mogą mieć duże znaczenie dla drugorzędnych właściwości produktu. Pewnie każdy zna charakterystyczny zapach acetylenu, ale mało kto wie, że sam acetylen jest gazem absolutnie bezwonnym - to właśnie produkty uboczne są odpowiedzialne za ten charakterystyczny zapach.

Zaś 'Nebenprodukt' to po angielsku 'by-product', a więc niewątpliwie 'produkt uboczny'.

leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 236

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iwona Domanska
20 mins