KudoZ home » German to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Scheuermittel

Polish translation: środki do szorowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Scheuermittel
Polish translation:środki do szorowania
Entered by: skowronek

12:39 Nov 8, 2007
German to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
German term or phrase: Scheuermittel
Mam wrażenie, że w Niemczech ta nazwa jest precyzyjna i dużo mówi (patrz wiki: http://de.wikipedia.org/wiki/Scheuermilch) - jak kupuję "Scheuermilch", to wiem, że nie jest to środek delikatny (ale i nie od razu żrący), może mi porysować delikatne powierzchnię itd. Tymczasem, co do tłumaczenia mam wątpliwości: środki szorujące/do szorowania/ścierające? Czy te nazwy faktycznie się utarły? Jakie jest Wasze zdanie?
skowronek
Germany
środki do szorowania
Explanation:
W googlutrochę tego jest, nie sprawia wrażenia za bardzo potocznego:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="środki do szorowania"&b...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-11-08 12:46:29 GMT)
--------------------------------------------------

"środki ścierające" to po polsku nie dokładnie to samo:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="środki ścierające"&btnG...
Selected response from:

Ryszard Matuszewski
Grading comment
Dziękuję wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4środki do szorowania
Aleksandra Malina
3 +1środki do szorowaniaRyszard Matuszewski


Discussion entries: 4





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
środki do szorowania


Explanation:
W googlutrochę tego jest, nie sprawia wrażenia za bardzo potocznego:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="środki do szorowania"&b...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-11-08 12:46:29 GMT)
--------------------------------------------------

"środki ścierające" to po polsku nie dokładnie to samo:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="środki ścierające"&btnG...

Ryszard Matuszewski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandra Malina: wyprzedziłeś mnie :-)
2 mins
  -> dzięki :)

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
środki do szorowania


Explanation:
Szorujące - zdecydowanie nie (same nic nie wyszorują :-))

--------------------------------------------------
Note added at   7 min (2007-11-08 12:47:40 GMT)
--------------------------------------------------

mówi się też "mleczko do szorowania"


    Reference: http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=%C5%9Brod...
Aleksandra Malina
Native speaker of: Native in PolishPolish