KudoZ home » German to Polish » Computers (general)

herunterfahren

Polish translation: wyłączyć


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:herunterfahren
Polish translation:wyłączyć
Entered by: klick

10:52 Dec 29, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
German term or phrase: herunterfahren
den Rechner herunterfahren
klick
Poland
wyłączyć
Explanation:
zamknąć
Selected response from:

Iwona Domanska
Poland
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wyłączyćIwona Domanska
4 +2wyłączyćWojciech Modrzycki
4zamknąć systemRadson


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wyłączyć


Explanation:
zamknąć

Iwona Domanska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: komenda "den Rechner herunterfahren" w niemieckiej wingrozie w polskiej wersji nazwywa sie "wylacz komputer" // to nie byla krytyka z mojej strony :-)
54 mins
  -> w niektórych windowsach "zamknij" i dlatego moja druga propozycja//a ja wcale nie odebra³am tego jako krytyki :))

agree  Andrzej Lejman
5 hrs

agree  Mariusz Wstawski
3 days9 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wyłączyć


Explanation:
Wyłączyć komputer

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2005-12-29 11:51:25 GMT)
--------------------------------------------------

W Windows XP jest stosowana opcja "Wyłącz komputer" (a nie "Zamknij system") (Start -> Wyłącz komputer -> Wyłączanie komputera), która powoduje zamknięcie systemu i automatyczne wyłączenie komputera.

Wojciech Modrzycki
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: komenda "den Rechner herunterfahren" w niemieckiej wingrozie w polskiej wersji nazwywa sie "wylacz komputer"
54 mins
  -> dziêkujê

agree  Mariusz Wstawski
3 days9 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zamknąć system


Explanation:
z angielskiego "shutdown".

natomiast wyłączenie komputera to przyciśnięcie wyłącznika w urządzeniu niezależnie od stanu systemu, co może doprowadzić do jego uszkodzenia

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 13 mins (2005-12-29 17:05:35 GMT)
--------------------------------------------------

a swoją drogą, to jestem ciekaw, jak Koledzy i Koleżanki pryetłumaczą "Rechner ausschalten" :o)



    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22zamkn%C4%85%C4%87+sys...
Radson
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: herunterfahren to kontrolowane wy³±czenie komputera; nie przypominam sobie, ¿eby w jakim¶ oprogramowaniu istnia³o polecenie "zamknij system".
5 hrs
  -> http://www.google.de/search?hl=de&q="zamknij system"&btnG=Go...