KudoZ home » German to Polish » Computers: Hardware

Null-Modem Kabel

Polish translation: kabel bezmodemowy

14:13 Oct 27, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
German term or phrase: Null-Modem Kabel
PC über ein RS 232 Standard-Verbindungskabel (kein Null-Modem Kabel) anschliessen.

TIA
pilne!
Agnieszka Hayward
Poland
Polish translation:kabel bezmodemowy
Explanation:
Wersja spolszczona juz sie przyjela.
Selected response from:

Tomasz Sieniuć
Poland
Grading comment
poszło "przewód bezmodemowy"
dzięki wszystkim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kabel bezmodemowy
Tomasz Sieniuć
4 -1kabel null modem
Andrzej Lejman
4 -1przewód/kabel (szeregowy) null-modem
Radson


Discussion entries: 4





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
przewód/kabel (szeregowy) null-modem


Explanation:
innego pojecia na to nie znam


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=null+modem+kabel&btnG=Sz...
Radson
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jacek Zukowski: czy aby to jeszcze po naszemu, ani slowa ani skladnia
2 hrs
  -> moze i nie po polsku, ale od lat przyjete, jak wiele innych zwrotów obcych.

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kabel bezmodemowy


Explanation:
Wersja spolszczona juz sie przyjela.


Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 15
Grading comment
poszło "przewód bezmodemowy"
dzięki wszystkim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Zukowski: to brzmi przynajmniej po polsku. gratulacje
2 hrs

neutral  Andrzej Lejman: spróbuj zapytaæ w sklepie, czy maj±... sam jestem wrogiem anglizmów, ale trudno walczyæ z rzeczywisto¶ci±
2 hrs
  -> W Polmaksie maja;) A tak na serio, czy sprzedawca w sklepie komputerowym to dla tlumacza autorytet?

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kabel null modem


Explanation:
Do poł±czenia dwóch komputerów

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 13 mins (2005-10-28 07:26:22 GMT)
--------------------------------------------------

kabel null-modem
Specjalnie przerobiony kabel szeregowy, który umożliwia poł±czenie dwóch komputerów, dzięki czemu możliwe jest przesyłanie pomiędzy nimi danych, a więc np. granie w gry komputerowe. Nazwa kabla wzięła się st±d, że to poł±czenie odbywa się bez po¶rednictwa modemu (ang. null oznacza tutaj brak). Por. przeplot (def. 1).

http://www.komputerswiat.pl/leksykon/961.asp


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22null+modem%22&btnG=Sz...
Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jacek Zukowski: czy aby to jeszcze po naszemu, ani slowa ani skladnia
2 hrs