KudoZ home » German to Polish » Construction / Civil Engineering

Lochfenster

Polish translation: okna fasadowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Lochfenster
Polish translation:okna fasadowe
Entered by: Grażyna Lesińska

07:46 Feb 23, 2006
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Lochfenster
Natursteinfassade mit Lochfenstern.

Po prostu Fenster? Jakie to Fenster?
Grażyna Lesińska
Poland
okna fasadowe
Explanation:
http://budownictwo.webwweb.pl/?a=txt&id=85
W zależności od miejsca wbudowania okna dzielimy na:
• fasadowe – wbudowane w płaszczyznę ścian,
• połaciowe (dachowe) – wbudowane w płaszczyznę dachu.
Okna fasadowe
W zależności od sposobu zamykania okna dzielimy na:
• rozwieralne (jedno- i dwuskrzydłowe),
• uchylno-rozwieralne,
• przesuwne,
• składane,
• obrotowe (składające się w poziomie),
• obrotowe (składające się w pionie),
• uchylne,
• odchylne.
Selected response from:

klick
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3okna fasadowe
klick
3okno jednoskrzydłowe
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
okno jednoskrzydłowe


Explanation:
w linku www.alufuture.org/pdf/SINTEF Final Report I.pdf

na stronie 16: Lochfenster = single wing window

ale tekst pochodzi z Austrii, więc nie wykluczam, że w
innych odmianach niemieckiego ten termin może mieć inne znaczenie

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 120

2 days11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
okna fasadowe


Explanation:
http://budownictwo.webwweb.pl/?a=txt&id=85
W zależności od miejsca wbudowania okna dzielimy na:
• fasadowe – wbudowane w płaszczyznę ścian,
• połaciowe (dachowe) – wbudowane w płaszczyznę dachu.
Okna fasadowe
W zależności od sposobu zamykania okna dzielimy na:
• rozwieralne (jedno- i dwuskrzydłowe),
• uchylno-rozwieralne,
• przesuwne,
• składane,
• obrotowe (składające się w poziomie),
• obrotowe (składające się w pionie),
• uchylne,
• odchylne.

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 166
Grading comment
dziękuję