KudoZ home » German to Polish » Construction / Civil Engineering

Baumarkt mit Anbindung an eine Mall

Polish translation: market budowlany przylaczony do centrum handlowgo

17:06 Nov 17, 2006
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Baumarkt mit Anbindung an eine Mall
Baumarkt mit Anbindung an eine Mall:
Soweit eine Schiebetüranlage (mind. zwei Türen) im Eingangsbereich als Notaus-gang ausgewiesen wird, sind alle als solche auszustatten. Erforderlich hierfür ist ei-ne Sachverständigen-Vollprüfung für Antrieb und Türkonstruktion, zugelassen zum Einbau in Rettungswege. Die Fahrflügel und Seitenteile müssen gemäß behördlicher Auflage in jeder Stellung aufklappbar sein oder gemäß Zulassung mit redundantem Antrieb versehen sein.
yashchoor1
Polish translation:market budowlany przylaczony do centrum handlowgo
Explanation:
market budowlany przylaczony do centrum handlowgo

--------------------------------------------------
Note added at 17 Stunden (2006-11-18 10:23:01 GMT)
--------------------------------------------------

albo market budowlany Praktiker przylaczony do Centrum Handlowego M1 w Czestochowie
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziękuję bardzo wszystkim za propozycje - klient wybrał tą Cranmera :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1market budowlany polączony z centrum handlowym
klick
3 +1market budowlany przylaczony do centrum handlowgo
Crannmer
3market budowlany łączący się z pasażem handlowym
Joanna Łuczka


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
market budowlany polączony z centrum handlowym


Explanation:
propo
die Mall = Einkaufszentrum

--------------------------------------------------
Note added at 33 Min. (2006-11-17 17:40:34 GMT)
--------------------------------------------------

tak jak M1 w Kakowie :)

--------------------------------------------------
Note added at 2 Stunden (2006-11-17 19:14:48 GMT)
--------------------------------------------------

zależy co kto ma na myśli :)
http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,400072,00.html

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 166

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć
17 hrs
  -> dzięki :)

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
market budowlany przylaczony do centrum handlowgo


Explanation:
market budowlany przylaczony do centrum handlowgo

--------------------------------------------------
Note added at 17 Stunden (2006-11-18 10:23:01 GMT)
--------------------------------------------------

albo market budowlany Praktiker przylaczony do Centrum Handlowego M1 w Czestochowie

Crannmer
PRO pts in category: 632
Grading comment
Dziękuję bardzo wszystkim za propozycje - klient wybrał tą Cranmera :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć: Albo tak :-)
20 hrs
  -> thx 8-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
market budowlany łączący się z pasażem handlowym


Explanation:
Mall to niezupełnie centrum handlowe - to pasaż handlowy. Centrum handlowe to kompletny obiekt, składający się np. z marketu spożywczego, marketu budowlanego, kina etc. i właśnie pasażu handlowego z mniejszymi sklepami.


--------------------------------------------------
Note added at 6 Stunden (2006-11-17 23:12:06 GMT)
--------------------------------------------------

Z definicji Einkaufszentrum:
Es wird oft der englische Ausdruck Shopping Center oder Shopping-Mall verwendet, wobei das Wort Mall eigentlich nur die Hauptlaufwege mit angrenzender Verkaufsfläche bezeichnet.

--------------------------------------------------
Note added at 21 Stunden (2006-11-18 14:49:22 GMT)
--------------------------------------------------

Tomaszu, absolutnie nie twierdzę, że pojęciem Mall nie określa się również centrów handlowych. Jak widzisz, konfidencja 3. Chciałam jedynie zwrócić uwagę na zasadnicze znaczenie tego słowa, tym bardziej, że mamy tu do czynienia z opisem budowlanym. Wszystko zależy od kontekstu. Może tutaj chodzić właśnie o to, że wejście do marketu jest "otwarte" od strony pasażu, a nie jest z zewnątrz. Nie wykluczam jednak oczywiście prawidłowości odpowiedzi Cranmera i Klicka.

Joanna Łuczka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 288

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Sieniuć: Mnie chodzilo o to, ze Shopping-Mall oznacza przede wszystkim centrum handlowe (z pasazem lub bez). Ale zgadzam sie z Toba, ze wszystko zalezy od kontekstu. Niechaj Asker zdecyduje :-)
15 hrs
  -> Odpowiedź wyżej. Pozdrawiam :-)