KudoZ home » German to Polish » Education / Pedagogy

Musisches Fach

Polish translation: przedmiot z bloku sztuk pięknych

14:39 Apr 2, 2018
German to Polish translations [PRO]
Education / Pedagogy / system ekukacyjny
German term or phrase: Musisches Fach
Oferta szkoły (IGS):
"Darstellendes Spiel als drittes musisches Fach und Abiturprüfungsfach"
Andrea Hahn
Germany
Polish translation:przedmiot z bloku sztuk pięknych
Explanation:
Die Musischen Gymnasien bilden einen Gymnasialzweig, der besonderen Wert auf die Förderung der schönen Künste, wie die Fächer Musik, Kunst und Kunsthandwerk, Tanz, Schauspiel, Literatur, Rhetorik und Dramaturgie legt.

https://de.wikipedia.org/wiki/Musisches_Gymnasium
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi i linki.
Zapozanłam się z profilem szkoły i tłumacznie "przedmiot z bloku sztuk pięknych" najbardziej odpowada profilowi szkoly jako "szkoła kulturalna".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przedmiot z bloku sztuk pięknych
Crannmer
3przedmiot z zakresu edukacji muzycznej (przedmiot nauczania muzycznego)
Piotr Hasny
3przedmiot artystyczny
Mariusz Wstawski


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przedmiot artystyczny


Explanation:
przedmiot artystyczny, a w przypadku szkoły muzycznej to może też być przedmiot muzyczny (jak np. drugi instrument)

Mariusz Wstawski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przedmiot z bloku sztuk pięknych


Explanation:
Die Musischen Gymnasien bilden einen Gymnasialzweig, der besonderen Wert auf die Förderung der schönen Künste, wie die Fächer Musik, Kunst und Kunsthandwerk, Tanz, Schauspiel, Literatur, Rhetorik und Dramaturgie legt.

https://de.wikipedia.org/wiki/Musisches_Gymnasium


Crannmer
PRO pts in category: 48
Grading comment
Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi i linki.
Zapozanłam się z profilem szkoły i tłumacznie "przedmiot z bloku sztuk pięknych" najbardziej odpowada profilowi szkoly jako "szkoła kulturalna".

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przedmiot z zakresu edukacji muzycznej (przedmiot nauczania muzycznego)


Explanation:
całe zdanie:
"Sztuka performatywna jako jako trzeci przedmiot z zakresu edukacji muzycznej i przedmiot na egzaminie maturalnym

Mowa tu o odpowiedniku polskiej szkoły muzycznej II-go stopnia:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogólnokształcąca_szkoła_muzycz...

Ogólnokształcąca szkoła muzyczna II stopnia – typ szkoły artystycznej w Polsce o sześcioletnim cyklu kształcenia, dającej wykształcenie w zawodzie muzyk oraz wykształcenie ogólne w zakresie gimnazjum i liceum ogólnokształcącego, umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego. Może być szkołą publiczną lub niepubliczną.

--------------------------------------------------
Note added at 14 Stunden (2018-04-03 05:18:43 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gymnasium-wildeshausen.de/darstellendes-spiel.htm...

Piotr Hasny
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: musisch (von den Musen), nicht musikalisch
7 hrs
  -> zgoda (powyżej podaję link, który rozszerza kontekst)