International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » German to Polish » Electronics / Elect Eng

Finger- und handrückensicher

Polish translation: stopien ochrony (przed dotykiem) IP 2x


00:03 Dec 28, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Finger- und handrückensicher
Brak kontekstu zdaniowego - to tylko wyliczanka. Ca³oœæ dotyczy prawdopodobnie przemys³owych wskaŸników elektronicznych, tzw. "Prozessanzeigen".
Adam Bielaczyk
Poland
Polish translation:stopien ochrony (przed dotykiem) IP 2x
Explanation:
stopien ochrony (przed dotykiem) IP 2x

(oryginal jest redundantny. "Fingersicher" zawiera w sobie "Handrückensicher")

Spełnienie okre¶lonych wymagań przez obudowę charakteryzuje tzw. stopień ochrony oznaczany za pomoc± dwóch liter IP. ( PN-92/E-08106)

Pierwsza cyfra oznacza stopień ochrony przed prezdostaniem się ciał obcych i dotknięciem, druga za¶ okte¶la stopień ochrony przed przedostaniem się wody.
Tak więc IP 20 oznacza:
Pierwsza cyfra:"2" - obudowę która chroni przed przedostaniem się do jej wn±trza ludzkiego palca lub przedmiotów o długo¶ci nie większej niż 80mm i przed przedostaniem się ciał o rozmiarach większych niż kula o ¶rednicy 12mm
druda cyfra: "0" - brak ochrony przed wod±

Inne numery oznaczaj±:

Pierwsza cyfra:

"0" - brak ochrony,
"1" - ochrona przed przypadkowym dotknięciem wierzchem dłoni oraz przed przedostaniem się ciał o ¶rednicy 50mm i większej,
"2" - ochrona przed przedostaniem się do jej wn±trza ludzkiego palca lub przedmiotów o długo¶ci nie większej niż 80mm i przed przedostaniem się ciał o rozmiarach większych niż kula o ¶rednicy 12mm,
"3" - Ochrona przed przedostaniem się do obudowy drutu o ¶rednicy 2,5mm i wiekszej oraz przed przedostaniem się innych ciał stałych o wymiarach większych niż 2.5mm,
"4" - ochrona przed dotknięciem drutem o ¶r. większej niż 1mm oraz ciał stałych o wymiarach większych niz 1mm,
"5" - ochrona przed pyłem nie musi być całkowita, jednak pył nie może przedoatawać się w takiej ilo¶ci, która mogłaby zakłócić prawidłow± przcę uż±dzenia,
"6" - ochrona całkowicie zabezpieczaj±ca przed przedostaniem się pyłu do wnętrza obudowy

Druga cyfra:

"0" - brak ochrony przed wod±,
"1" - ochora przed padaj±cymi pionowo kroplami wody,
"2" - pionowo padaj±ce krople wody na urz±dzenia pochylone o 15 stopni od płożenia normalnego,
"3" - natrysk wody pod katem 60 stopni od pionu z każdej strony,
"4" - woda rozbryzgiwana na obydowę z dowolnego kierunku,
"5" - lana struga wody na obudowę z dowolnej strony,
"6" - silna struga lub fala lana na obudowę z dowolnej strony,
"7" - obudowa zanurzona krótkotrwale w wodzie,
"8" - obudowa ci±gle zanurzona w wodzie.

Dodatkowa litera:

"A" - ochrona przd dotknięciem wierzchem dłoni; maj± być zachowane odpowiednie odstępy od czę¶ci niebezpiecznych przy wciskaniu prubnika dostępu w postaci kuli o ¶r. 50mm w kazdy otwór osłony,
"B" - ochrona przed dostępem palcem; j.w, lecz przy zastosowaniau prubnika w postaci palca probierczego o¶rednicy 12mm i długo¶ci 80mm,
"C" - ochrona przed dostępem narzędziami; j.w, lecz przy zastosowaniau prubnika w postaci palca probierczego o¶rednicy 2,5mmi długo¶ci 100mm
"D" - ochrona przed dostępem drutam; j.w, lecz przy zastosowaniau prubnika w postaci palca probierczego o¶rednicy 1mm i długo¶ci 100mm

"H" - aparat wysokiego napięcia
"S" - gdy próbę na przedostanie się wody prowadzi się na urzadzeniu niepracuj±cym
"M" - gdy próbę na przedostanie się wody prowadzi się na urzadzeniu pracuj±cym,
"W" - gdy uż±dzenie przeznaczone jest do pracy w specjalnych warunkach klimatycznych

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 32 mins (2005-12-28 17:36:29 GMT)
--------------------------------------------------

Ortografia cytowanego powyzej tekstu nie jest moja ortografia ;-)
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dzięki za bogate rozszerzenie, bardzo się przydało - także na przyszłość. Wiem, dlaczego należało poprawić oryginał :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Ochrona / zabezpieczenie przed dotykiem (palcem lub dłonią)Wojciech Modrzycki
4stopien ochrony (przed dotykiem) IP 2x
Crannmer


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Finger- und handrückensicher
Ochrona / zabezpieczenie przed dotykiem (palcem lub dłonią)


Explanation:
"... Ochrona przed dotykiem zgodnie z VDE 0106 T100. Zabezpieczenie przed dotykiem ..." w http://www.abmicro.com.pl/pdf/pdf_gepc/Aparatura_kontrolno-s...
"... Chronione przed dotykiem palcem lub dłonią ..." w http://www.elika.com.pl/s300tbl.htm

Wojciech Modrzycki
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klick: zabezpieczony przed....
9 hrs
  -> dziêkujê

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Finger- und handrückensicher
stopien ochrony (przed dotykiem) IP 2x


Explanation:
stopien ochrony (przed dotykiem) IP 2x

(oryginal jest redundantny. "Fingersicher" zawiera w sobie "Handrückensicher")

Spełnienie okre¶lonych wymagań przez obudowę charakteryzuje tzw. stopień ochrony oznaczany za pomoc± dwóch liter IP. ( PN-92/E-08106)

Pierwsza cyfra oznacza stopień ochrony przed prezdostaniem się ciał obcych i dotknięciem, druga za¶ okte¶la stopień ochrony przed przedostaniem się wody.
Tak więc IP 20 oznacza:
Pierwsza cyfra:"2" - obudowę która chroni przed przedostaniem się do jej wn±trza ludzkiego palca lub przedmiotów o długo¶ci nie większej niż 80mm i przed przedostaniem się ciał o rozmiarach większych niż kula o ¶rednicy 12mm
druda cyfra: "0" - brak ochrony przed wod±

Inne numery oznaczaj±:

Pierwsza cyfra:

"0" - brak ochrony,
"1" - ochrona przed przypadkowym dotknięciem wierzchem dłoni oraz przed przedostaniem się ciał o ¶rednicy 50mm i większej,
"2" - ochrona przed przedostaniem się do jej wn±trza ludzkiego palca lub przedmiotów o długo¶ci nie większej niż 80mm i przed przedostaniem się ciał o rozmiarach większych niż kula o ¶rednicy 12mm,
"3" - Ochrona przed przedostaniem się do obudowy drutu o ¶rednicy 2,5mm i wiekszej oraz przed przedostaniem się innych ciał stałych o wymiarach większych niż 2.5mm,
"4" - ochrona przed dotknięciem drutem o ¶r. większej niż 1mm oraz ciał stałych o wymiarach większych niz 1mm,
"5" - ochrona przed pyłem nie musi być całkowita, jednak pył nie może przedoatawać się w takiej ilo¶ci, która mogłaby zakłócić prawidłow± przcę uż±dzenia,
"6" - ochrona całkowicie zabezpieczaj±ca przed przedostaniem się pyłu do wnętrza obudowy

Druga cyfra:

"0" - brak ochrony przed wod±,
"1" - ochora przed padaj±cymi pionowo kroplami wody,
"2" - pionowo padaj±ce krople wody na urz±dzenia pochylone o 15 stopni od płożenia normalnego,
"3" - natrysk wody pod katem 60 stopni od pionu z każdej strony,
"4" - woda rozbryzgiwana na obydowę z dowolnego kierunku,
"5" - lana struga wody na obudowę z dowolnej strony,
"6" - silna struga lub fala lana na obudowę z dowolnej strony,
"7" - obudowa zanurzona krótkotrwale w wodzie,
"8" - obudowa ci±gle zanurzona w wodzie.

Dodatkowa litera:

"A" - ochrona przd dotknięciem wierzchem dłoni; maj± być zachowane odpowiednie odstępy od czę¶ci niebezpiecznych przy wciskaniu prubnika dostępu w postaci kuli o ¶r. 50mm w kazdy otwór osłony,
"B" - ochrona przed dostępem palcem; j.w, lecz przy zastosowaniau prubnika w postaci palca probierczego o¶rednicy 12mm i długo¶ci 80mm,
"C" - ochrona przed dostępem narzędziami; j.w, lecz przy zastosowaniau prubnika w postaci palca probierczego o¶rednicy 2,5mmi długo¶ci 100mm
"D" - ochrona przed dostępem drutam; j.w, lecz przy zastosowaniau prubnika w postaci palca probierczego o¶rednicy 1mm i długo¶ci 100mm

"H" - aparat wysokiego napięcia
"S" - gdy próbę na przedostanie się wody prowadzi się na urzadzeniu niepracuj±cym
"M" - gdy próbę na przedostanie się wody prowadzi się na urzadzeniu pracuj±cym,
"W" - gdy uż±dzenie przeznaczone jest do pracy w specjalnych warunkach klimatycznych

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 32 mins (2005-12-28 17:36:29 GMT)
--------------------------------------------------

Ortografia cytowanego powyzej tekstu nie jest moja ortografia ;-)

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 1570
Grading comment
Dzięki za bogate rozszerzenie, bardzo się przydało - także na przyszłość. Wiem, dlaczego należało poprawić oryginał :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: w zasadzie masz racjê, ale piszesz wiêcej, ni¿ autor napisa³. To nie jest t³umaczenie, ale redagowanie tekstu. Wychodzisz poza rolê tlumacza, dobrze by³oby uzgodniæ tak¹ zmianê z klientem ew. z autorem.
13 mins
  -> thx. W zasadzie tez masz racje. Aczkolwiek tutaj sklonilem sie do poprawienia oryginalu. Tlumaczenie, dlaczego, byloby dlugie i nieskladne ;-)