KudoZ home » German to Polish » Engineering (general)

outdoor whirlpool

Polish translation: wanna SPA


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:outdoor whirlpool
Polish translation:wanna SPA
Entered by: skowronek

21:30 Jul 5, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: outdoor whirlpool
Chodzi o basen nadający się na zewnątrz i wyglądający nieco jak duża, ekskluzywna wanna z hydromasażem, posiada oczywiście hydromasaż.
Jak to najlepiej sformułować? Basen ogrodowy z hydromasażem? Basen bąbelkowy? Czy jest takie słowo jak "bąbelkowy?" - obiło mi się o uszy, ale w słownikach go nie znalazłam.
Nazwa angielska (by pozostać przy niej) chyba niewiele mówi przeciętnemu Kowalskiemu, prawda?
skowronek
Germany
wanna SPA
Explanation:
Whirlpool to nic innego, jak wanna SPA - specjaliści z branży basenowej używają właśnie takiego określenia
Dokładniej - jest to wanna z dyszami do masażu wodnego i powietrznego, często z oświetleniem (najbardziej ekskluzywne wersje z muzyką, a nawet TV!) + wyposażenie standardowe: filtr, rynna przelewowa itd.
Może być outdoor - i nie tylko
Określana również ogólnie jako: wanna z (hydro)masażem lub minibasen SPA
Znawcy tematu twierdzą, że wanny SPA nie są tożsame z jacuzzi, które podobno nie ma tylu funkcji i możliwości, co SPA.
Znajdziesz mnóstwo przykładów w internecie.
Selected response from:

MargaretM
Grading comment
Super, dzięki za obszerną odpowiedź!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wanna SPA
MargaretM
4jacuzzi
Jarek Kołodziejczyk


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jacuzzi


Explanation:
Potocznie.

Także wg Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Jacuzzi

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: potoczne, ale Jacuzzi Inc. ma prawo mieć słuszne pretensje o nieuprawnione użycie.
11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wanna SPA


Explanation:
Whirlpool to nic innego, jak wanna SPA - specjaliści z branży basenowej używają właśnie takiego określenia
Dokładniej - jest to wanna z dyszami do masażu wodnego i powietrznego, często z oświetleniem (najbardziej ekskluzywne wersje z muzyką, a nawet TV!) + wyposażenie standardowe: filtr, rynna przelewowa itd.
Może być outdoor - i nie tylko
Określana również ogólnie jako: wanna z (hydro)masażem lub minibasen SPA
Znawcy tematu twierdzą, że wanny SPA nie są tożsame z jacuzzi, które podobno nie ma tylu funkcji i możliwości, co SPA.
Znajdziesz mnóstwo przykładów w internecie.

MargaretM
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Super, dzięki za obszerną odpowiedź!
Notes to answerer
Asker: Tak, "mój whirlpool" właśnie ma też te bajery (muzyka, tv itd.), tyle że ona jest aż na 6 osób! Ale widzę, że faktycznie i takie olbrzymy nazywa się wannami.