KudoZ home » German to Polish » Engineering (general)

Laugenbehälter

Polish translation: zbiornik (pralki)


13:43 Oct 23, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Laugenbehälter
Laugenbehälter, die die Waschtrommel umgeben, sind so geformt, dass so genannte Toträume, in denen ungenutztes Wasser steht, möglichst klein bleiben.

Kontext: Waschmaschine
Aleksandra Kwasnik
Germany
Polish translation:zbiornik (pralki)
Explanation:


Pralki są napędzane silnikiem elektrycznym a jedną z ich podstawowych części to bęben. Znajduje się on w specjalnym, szczelnym zbiorniku pralek, otwieranym od góry lub z boku. Bębny pralek wykonane ze stali nierdzewnej, posiadają dziurki służące do odpływu wody ze zbiornika. W pralkach ładowanych od przodu, oś przytwierdzona do tylnej ścianki bębna przechodzi poprzez łożyska o dwóch różnych średnicach, umieszczonych na tylnej ściance zbiornika.

http://www.naprawapralek.warszawa.pl/naprawa_pralek/budowa_p...

Bębny pralek wykonane są ze stali nierdzewnej. W pralkach ładowanych od góry mają własną klapę zamykającą. Bęben obraca się w zbiorniku, który może być zrobiony ze stali nierdzewnej, z tworzywa sztucznego lub ze stali emaliowanej. Tworzywo sztuczne używane do produkcji zbiorników to polipropylen występujący pod różnymi nazwami handlowymi. Zbiorniki z tworzywa sztucznego są tańsze od tych ze stali nierdzewnej. Zbiorniki ze stali nierdzewnej i z tworzywa są odporne na korozję, a emaliowane – mniej.

http://www.muratordom.pl/sprzet-rtv-i-agd/do-lazienki/jaka-p...


Zarówno zbiornik pralki jak i bęben mają z przodu otwór, służący do ładowania i wyjmowania bielizny. Aby woda ze zbiornika nie wylewała się podczas prania, stosuje się gumowy rękaw, łączący krawędź zbiornika z obudową pralki. Ponieważ zbiornik podczas prania i odwirowywania porusza się względem obudowy, rękaw ma budowę harmonijkową, czyli posiada pewien nadmiar gumy, zapobiegający jej naprężeniu. Do przedniej części rękawa dociskają się drzwiczki (posiadające własną uszczelkę), a ich szybka jest ukształtowana tak, że po zamknięciu wchodzi do środka pralki na cała głębokość rękawa i zrównuje się z przednią ścianką zbiornika.
Rękaw, w części wchodzącej do wnętrza zbiornika, jest tak uformowany, że szczelina pomiędzy nim a przednia ścianka bębna jest możliwie jak najmniejsza. Niekiedy zdarza się, że podczas prania są tam wciągane różne przedmioty – efekt schwytania pomiędzy rękaw a obracający się bęben.

http://www.sciaga.pl/tekst/57748-58-schemat_budowy_pralki_au...

Tłumacz strony szacownej firmy Miele raczył stlumoczyc i zkalkowac niemieckie wyrażenie.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Stunden (2007-10-23 17:24:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.de/search?hl=de&q=pralka zbiornik bęben&bt...

37 000 hitow

http://www.google.de/search?hl=de&q=zbiornik ługu pralka&btn...

137 hitow
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziekuje za obydwie odpowiedzi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3zbiornik (pralki)
Crannmer
3 +2pojemnik na ług
Mariusz Wstawski


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pojemnik na ług


Explanation:


http://www.miele-professional.pl/i.php?i=1177

Mariusz Wstawski
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 149

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Waldek Fortuna
27 mins
  -> dziękuję

agree  eklerka: lub: zbiornik ługu
2 hrs
  -> dziękuję

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
zbiornik (pralki)


Explanation:


Pralki są napędzane silnikiem elektrycznym a jedną z ich podstawowych części to bęben. Znajduje się on w specjalnym, szczelnym zbiorniku pralek, otwieranym od góry lub z boku. Bębny pralek wykonane ze stali nierdzewnej, posiadają dziurki służące do odpływu wody ze zbiornika. W pralkach ładowanych od przodu, oś przytwierdzona do tylnej ścianki bębna przechodzi poprzez łożyska o dwóch różnych średnicach, umieszczonych na tylnej ściance zbiornika.

http://www.naprawapralek.warszawa.pl/naprawa_pralek/budowa_p...

Bębny pralek wykonane są ze stali nierdzewnej. W pralkach ładowanych od góry mają własną klapę zamykającą. Bęben obraca się w zbiorniku, który może być zrobiony ze stali nierdzewnej, z tworzywa sztucznego lub ze stali emaliowanej. Tworzywo sztuczne używane do produkcji zbiorników to polipropylen występujący pod różnymi nazwami handlowymi. Zbiorniki z tworzywa sztucznego są tańsze od tych ze stali nierdzewnej. Zbiorniki ze stali nierdzewnej i z tworzywa są odporne na korozję, a emaliowane – mniej.

http://www.muratordom.pl/sprzet-rtv-i-agd/do-lazienki/jaka-p...


Zarówno zbiornik pralki jak i bęben mają z przodu otwór, służący do ładowania i wyjmowania bielizny. Aby woda ze zbiornika nie wylewała się podczas prania, stosuje się gumowy rękaw, łączący krawędź zbiornika z obudową pralki. Ponieważ zbiornik podczas prania i odwirowywania porusza się względem obudowy, rękaw ma budowę harmonijkową, czyli posiada pewien nadmiar gumy, zapobiegający jej naprężeniu. Do przedniej części rękawa dociskają się drzwiczki (posiadające własną uszczelkę), a ich szybka jest ukształtowana tak, że po zamknięciu wchodzi do środka pralki na cała głębokość rękawa i zrównuje się z przednią ścianką zbiornika.
Rękaw, w części wchodzącej do wnętrza zbiornika, jest tak uformowany, że szczelina pomiędzy nim a przednia ścianka bębna jest możliwie jak najmniejsza. Niekiedy zdarza się, że podczas prania są tam wciągane różne przedmioty – efekt schwytania pomiędzy rękaw a obracający się bęben.

http://www.sciaga.pl/tekst/57748-58-schemat_budowy_pralki_au...

Tłumacz strony szacownej firmy Miele raczył stlumoczyc i zkalkowac niemieckie wyrażenie.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Stunden (2007-10-23 17:24:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.de/search?hl=de&q=pralka zbiornik bęben&bt...

37 000 hitow

http://www.google.de/search?hl=de&q=zbiornik ługu pralka&btn...

137 hitow


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 1357
Grading comment
Dziekuje za obydwie odpowiedzi!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eklerka: po głębszym zapoznaniu się z niektórymi opisami, uważam, że masz rację.
39 mins
  -> thx

agree  Mariusz Wstawski: rozsądne
1 day22 hrs
  -> thx

agree  marwwa: zbiornik na roztwór piorący
1614 days