KudoZ home » German to Polish » Finance (general)

Steuerfluchtlinge

Polish translation: osoby unikaj±ce płacenia podatków


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Steuerfluchtlinge
Polish translation:osoby unikaj±ce płacenia podatków
Entered by: gabik

14:06 Oct 23, 2005
German to Polish translations [PRO]
Finance (general)
German term or phrase: Steuerfluchtlinge
Der Erlass hatte Ermittler auf die Zinne getrieben, weil Steuerfluchtlinge ihre Schwarzgelder fast immer in kleine Transchen stuckeln und dann erst auf verschiedene Auslandskonten verschieben.
gabik
osoby unikaj±ce płacenia podatków
Explanation:
uchylaj±ce się od płacenia podatków
ew. nieco mocniej - przestępcy podatkowi

IMHO nie istnieje jednowyrazowy opowiednik niemieckiego słowa
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
przestępy podatkowi -chyba tego szukałam:) dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tu: "uchodzcy podatkowi"
Crannmer
4osoby unikaj±ce płacenia podatków
Andrzej Lejman


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
osoby unikaj±ce płacenia podatków


Explanation:
uchylaj±ce się od płacenia podatków
ew. nieco mocniej - przestępcy podatkowi

IMHO nie istnieje jednowyrazowy opowiednik niemieckiego słowa

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 202
Grading comment
przestępy podatkowi -chyba tego szukałam:) dziękuję

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tu: "uchodzcy podatkowi"


Explanation:
tu: "uchodzcy podatkowi"
"uciekinierzy podatkowi"

czyli osoby, ktore unikaja placenia podatku poprzez transfer dobr lub/i obrotow do innego kraju o nizszej stopie podatkowej.

Byc moze neologizm, ale IMHO trafny ;-)

Crannmer
PRO pts in category: 75