KudoZ home » German to Polish » History

ständisch

Polish translation: o strukturze stanowej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:ständisch
Polish translation:o strukturze stanowej
Entered by: Aleksandra Jakubowska

11:41 Aug 5, 2010
German to Polish translations [PRO]
History
German term or phrase: ständisch
"Der Wandel von der ständisch geprägten Agrar- zur Industriegesellschaft verschärft die Not der vielen Kinder, die in Armut aufwachsen und zu schwerer Arbeit gezwungen werden. "

Wiem, że słowo " ständisch " pochodzi od słowa "Stand". Ale jak zgrabnie to przetłumaczyć? Jako "stanowy"?
Aleksandra Jakubowska
Poland
o strukturze stanowej
Explanation:
społeczeństwo rolnicze o strukturze stanowej

--------------------------------------------------
Note added at 21 Stunden (2010-08-06 09:19:09 GMT)
--------------------------------------------------

ständisch = stanowy
por. Ständegesellschaft - społeczeństwo stanowe
Ständeordnung - struktura stanowa
Selected response from:

Mirosław Wagner
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rozwarstwiony społecznie
dawidkosc
4o strukturze stanowej
Mirosław Wagner
4społeczeństwo kształtowane przez warstwy społecznepasjonatka77


Discussion entries: 1





  

Answers


18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
społeczeństwo kształtowane przez warstwy społeczne


Explanation:
l

pasjonatka77

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ständisch geprägt
rozwarstwiony społecznie


Explanation:
może tak ....

dawidkosc
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
o strukturze stanowej


Explanation:
społeczeństwo rolnicze o strukturze stanowej

--------------------------------------------------
Note added at 21 Stunden (2010-08-06 09:19:09 GMT)
--------------------------------------------------

ständisch = stanowy
por. Ständegesellschaft - społeczeństwo stanowe
Ständeordnung - struktura stanowa


Mirosław Wagner
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję