KudoZ home » German to Polish » IT (Information Technology)

exponentiell

Polish translation: eksponencjalny, wykładniczy, w zawrotnym tempie (przenośnie)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:exponentiell
Polish translation:eksponencjalny, wykładniczy, w zawrotnym tempie (przenośnie)
Entered by: Zbigniew Balawender

14:42 Mar 30, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
German term or phrase: exponentiell
Das Datenaufkommen in Netzwerkumgebungen steigt exponentiell.

Wiadomo, ale ciekaw jestem Waszych pomyslow.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Zbigniew Balawender
lawinowo
Explanation:
albo może "z nadzwyczajną szybkością"


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 15:25:36 (GMT)
--------------------------------------------------

a przyszło mi jeszcze jedno:
\"w zawrotnym tempie\"
Selected response from:

Pawel Czernecki
Grading comment
Dzićkujć. Zdecydowaůem wybraă odpowiedę Pawůa, bo w mićdzyczasie w tůumaczeniu juý napisaůem wůaúnie tak, ajk on sugerowaů w dopisku - w zawrotnym tempie. I choă dosůownie exponentiel oznacza ekspotencjalnie , nie mogůem jakoú sić do tego przekonaă - za bardzo matematycznie! Z pewnoúciŕ jest to wićcej niý proporcjonalnie. Na wykresie funkcji jest to ostro w górć pnŕca sić krzywa f(y)=x˛ :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wykładniczo
leff
4lawinowo
Pawel Czernecki
3wzrasta proporcjonalnie, stale, systematycznie, stopniowoGrzegorz Cygan


Discussion entries: 1





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lawinowo


Explanation:
albo może "z nadzwyczajną szybkością"


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 15:25:36 (GMT)
--------------------------------------------------

a przyszło mi jeszcze jedno:
\"w zawrotnym tempie\"

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzićkujć. Zdecydowaůem wybraă odpowiedę Pawůa, bo w mićdzyczasie w tůumaczeniu juý napisaůem wůaúnie tak, ajk on sugerowaů w dopisku - w zawrotnym tempie. I choă dosůownie exponentiel oznacza ekspotencjalnie , nie mogůem jakoú sić do tego przekonaă - za bardzo matematycznie! Z pewnoúciŕ jest to wićcej niý proporcjonalnie. Na wykresie funkcji jest to ostro w górć pnŕca sić krzywa f(y)=x˛ :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Grzegorz Cygan: To wcale nie musi byc zawrotne tempo. Patrz nizej.
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wzrasta proporcjonalnie, stale, systematycznie, stopniowo


Explanation:
kilka mozliwosci

Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pawel Czernecki: je¿eli dobrze rozumiem s³owo, to znaczy ono œciœle rzecz bior¹c "w postêpie geometrycznym", czyli znacznie szybciej ni¿ "systematycznie", a "proporcjonalnie" musi sie z czyms ³¹czyc: "proporcjonalnie do..."
11 mins
  -> Niekoniecznie jest tu mowa o "tempie wzrostu", ale o pewnym stalym czynniku, o jakis cos wzrasta.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wykładniczo


Explanation:
Wiem że odpowiedź po czasie, ale taki wpis do słownika jest oczywistym błędem.

Czasami w żargonie naukowo-technicznym mówi się także 'eksponencjalnie', ale na pewno nie 'ekspotencjalnie'. Bo niby od czego taki przymiotnik - od 'byłego potencjału'? Przecież to pochodzi od 'eksponenty', czyli wykładnika potęgi.

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish