KudoZ home » German to Polish » Law (general)

Wanderarbeitnehmer

Polish translation: pracownik migrujący


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Wanderarbeitnehmer
Polish translation:pracownik migrujący
Entered by: xxxLorrii

08:52 Oct 25, 2005
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Wanderarbeitnehmer
Termin pojawiaj¹cy siê w kontekœcie zatrudnienia pracownika przyje¿dzj¹cego do pañstwa cz³onkowskiego UE (w tym przypadku Niemiec).
A. Kilian podaje, ¿e jest to pracownik sezonowy.
W danym przypadku chodzi o pracownika obcokrajowca posiadajacego zezwolenie na pracê w Niemczech i sta³e zameldowanie.
xxxLorrii
pracownik migrujący
Explanation:
Rozporządzenie Rady (EWG) nr 1408/71
Tytuł IV Komisja Administracyjna ds. Zabezpieczenia Społecznego Pracowników Migrujących (art. 80 i 81)

EU-Richtlinie 1408/71 Titel IV - VII, Anhänge
EU - Richtlinie 1408/71. TITEL IV VERWALTUNGSKOMMISSION FUER DIE SOZIALE SICHERHEIT DER WANDERARBEITNEHMER
Selected response from:

Iwona Domanska
Poland
Grading comment
Dzieki. Nie mam juz watpliwosci.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2pracownik migrujący
Iwona Domanska
3 +1pracownik migrujący
Aleksandra Kwasnik


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
pracownik migrujący


Explanation:
Rozporządzenie Rady (EWG) nr 1408/71
Tytuł IV Komisja Administracyjna ds. Zabezpieczenia Społecznego Pracowników Migrujących (art. 80 i 81)

EU-Richtlinie 1408/71 Titel IV - VII, Anhänge
EU - Richtlinie 1408/71. TITEL IV VERWALTUNGSKOMMISSION FUER DIE SOZIALE SICHERHEIT DER WANDERARBEITNEHMER

Iwona Domanska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 101
Grading comment
Dzieki. Nie mam juz watpliwosci.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher
4 hrs

agree  Radello
4 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pracownik migrujący


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2005-10-25 09:24:10 GMT)
--------------------------------------------------

Richtlinie 77/486/EWG des Rates vom 25. Juli 1977 über die schulische Betreuung der Kinder von Wanderarbeitnehmern

DYREKTYWA RADY z dnia 25 lipca 1977 r. w sprawie kształcenia dzieci pracowników migrujących (77/486/EWG)

http://europa.eu.int/eur-lex/de/search/index.html


    Reference: http://europa.eu.int/youreurope/nav/pl/citizens/factsheets/e...
Aleksandra Kwasnik
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher
4 hrs