KudoZ home » German to Polish » Law (general)

Gestaltungsklage

Polish translation: powództwo o wydanie wyroku konstytutywnego


19:33 Nov 5, 2008
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Gestaltungsklage
Kilian podaje: powodztwo konstytutywne; czy ktos zna inna mozliwosc
Co do kontekstu to chodzi jedynie o wymieniony rodzaj powodztwa
Z gory dziekuje za pomoc
BarbaraAM
Germany
Polish translation:powództwo o wydanie wyroku konstytutywnego
Explanation:
To taki rodzaj powództwa, który zmierza do wydania przez sąd wyroku tworzącego nowy stan prawny (wyroku konstytutywnego). Może nim być na przykład powództwo o rozwiązanie spółki.
Selected response from:

Szymon Metkowski
Poland
Grading comment
dziekuje serdecznie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1powództwo o ukształtowanie
Magdalena Sorgenfrey
4powództwo o wydanie wyroku konstytutywnego
Szymon Metkowski


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
powództwo o wydanie wyroku konstytutywnego


Explanation:
To taki rodzaj powództwa, który zmierza do wydania przez sąd wyroku tworzącego nowy stan prawny (wyroku konstytutywnego). Może nim być na przykład powództwo o rozwiązanie spółki.

Szymon Metkowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 536
Grading comment
dziekuje serdecznie

41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
powództwo o ukształtowanie


Explanation:
podaję za słownikiem Banaszaka

--------------------------------------------------
Note added at 13 Stunden (2008-11-06 08:34:36 GMT)
--------------------------------------------------

czyli:
powództwo o ukształtowanie stosunku prawnego

Magdalena Sorgenfrey
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Szymon Metkowski: Powództwo o ukształtowanie PRAWA lub stosunku prawnego jeśli już. / PRAWA LUB STOSUNKU PRAWNEGO
30 mins
  -> Szymek, i tak wlasnie wczesniej dodalam. Pozdrawiam serdecznie.

agree  Magda lena
1716 days