KudoZ home » German to Polish » Law (general)

gefährliche Körperverletzung

Polish translation: ciężki uszczerbek na zdrowiu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:gefährliche Körperverletzung
Polish translation:ciężki uszczerbek na zdrowiu
Entered by: Katarzyna Rozentalska-Szlachta

17:08 Aug 25, 2014
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Prawo karne
German term or phrase: gefährliche Körperverletzung
§ 224 StGB gefährliche Körperverletzung w akcie oskarżenia. Ciężkie uszkodzenie ciała?
Z góry dziękuję Koleżankom/Kolegom za pomoc. Miłego wieczoru!
Katarzyna Rozentalska-Szlachta
Germany
ciężki uszczerbek na zdrowiu
Explanation:
§224 Niemiecki Kodeks karny
(1) Kto powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu przez
1. Podanie trucizny lub innego środka niebezpiecznego dla zdrowia,
2. przez użycie broni lub innego niebezpiecznego narzędzia,
3. przy pomocy podstępnego napadu,
4. przez działanie wspólne z innymi,
5. przez podjęcie terapii powodującej zagrożenie dla życia.
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 10. w wypadku mniejszej wagi karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
(2) usiłowanie jest karalne.

Przejęto z tłumaczenia Niemieckiego Kodeksu karnego na język polski. które ukazało się w wydawnictwie deiure.pl:
Ewa Schwierskott-Matheson, Niemiecki kodeks karny. Deutsches Strafgesetzbuch, 2013 r., s.250
Selected response from:

Dorota Gorget
Germany
Grading comment
Dziękuję za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5niebezpieczne uszkodzenie ciała
Kosmalska
4ciężki uszczerbek na zdrowiu
Dorota Gorget


Discussion entries: 1





  

Answers


2 days 17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ciężki uszczerbek na zdrowiu


Explanation:
§224 Niemiecki Kodeks karny
(1) Kto powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu przez
1. Podanie trucizny lub innego środka niebezpiecznego dla zdrowia,
2. przez użycie broni lub innego niebezpiecznego narzędzia,
3. przy pomocy podstępnego napadu,
4. przez działanie wspólne z innymi,
5. przez podjęcie terapii powodującej zagrożenie dla życia.
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 10. w wypadku mniejszej wagi karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
(2) usiłowanie jest karalne.

Przejęto z tłumaczenia Niemieckiego Kodeksu karnego na język polski. które ukazało się w wydawnictwie deiure.pl:
Ewa Schwierskott-Matheson, Niemiecki kodeks karny. Deutsches Strafgesetzbuch, 2013 r., s.250


    Reference: http://dejure.org/gesetze/StGB/224.html
Dorota Gorget
Germany
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Dziękuję za pomoc.

53 days   confidence: Answerer confidence 5/5
niebezpieczne uszkodzenie ciała


Explanation:
siehe: art. 156 des polnischen StGB

Kosmalska
Poland
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ale art. 156 polskiego kk mówi o "ciężkim uszczerbku na zdrowiu".