KudoZ home » German to Polish » Law (general)

subsumieren

Polish translation: dokonać subsumcji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:subsumieren
Polish translation:dokonać subsumcji
Entered by: Iwona Domanska

19:35 Aug 4, 2004
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: subsumieren
Wed³ug Kilian oznacza to "subsumowaæ", ale w ¿adnym miejscu (oprócz Kilian) nie znajdujê na to potwierdzenia.
Oto zdanie:

Die Beklagte ist der Ansicht, das Gericht erster Instanz habe nicht ordnungsgemäß die Tatbestandsvoraussetzungen unter die Norm .... subsumiert.
Iwona Domanska
Poland
dokonac subsumpcji
Explanation:
- ustalic, ze dany stan faktyczny spelnia przeslanki konkretnej normy.
Dokladny odpowiednik niemieckiego pojecia.
"Subsumowac" jeszcze nie slyszalem.
Selected response from:

Grzegorz Cygan
Grading comment
Dziękuję bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dokonac subsumpcjiGrzegorz Cygan
3 +2podciągnąć
Maciej Andrzejczak


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
podciągnąć


Explanation:
w tym znaczeniu - podciągnąć pod coś...

?

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: w sensie "zakwalifikowac jako podlegajacy/ zwiazany itp. z..."
25 mins

agree  Anna Bittner
35 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
dokonac subsumpcji


Explanation:
- ustalic, ze dany stan faktyczny spelnia przeslanki konkretnej normy.
Dokladny odpowiednik niemieckiego pojecia.
"Subsumowac" jeszcze nie slyszalem.


    Reference: http://www.google.pl/search?q=dokona%C4%87+subsumpcji&ie=UTF...
Grzegorz Cygan
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66
Grading comment
Dziękuję bardzo!